13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    caers_bart

imac naar Sony Bravia

Ik wil mijn imac (begin 2009) aansluiten op mijn nieuwe HDTV Sony Bravia. Beeld heb ik via de minidisplay naar hdmi, geen enkel probleem. Het model imac van begin 2009 geeft geen geluid door via HDMI, dus dat probeer ik nu te regelen.
    Heb geprobeerd met een connectie tussen de mini jack van de imac poort naar de RCA (wit en rode ingang) van de TV, zonder resultaat.
    iemand die tips heeft?

Inactief
    Anoniem

In de huidige configuratie, komt het geluid dan nog steeds uit de Mac of hoort u nergens iets? Het beeld werkt goed?

Bijdrager
    Beech

Heb je de juiste poort (uitgang) ?

Bijdrager
    poing

Die witte en rode zijn geen ingangen maar uitgangen dus dat gaat niet lukken, maar welke tv is het kan je het type nr. even geven .

Bijdrager
    Sanjeev

Bij mijn Sony Bravia was er 1 speciale HDMI poort waar ik ernaast nog een jack ingang had, dus een HDMI in de Mac naar de tv, en een extra jack -> jack kabeltje erin en hoppa geluid!

Bijdrager
    poing

Meeste Sony’s hebben deze audio ingang die moet je volgens mij gebruiken.

Bijdrager
    MacTS

Ik heb ook een iMac van begin 2009 en een Bravia. Ben toch blij dat ik niet voor een kabel maar een Apple TV gekozen heb.

Bijdrager
    caers_bart

Als het een uitgang is zal het op deze manier inderdaad niet lukken:roll:
    Die ingang (audio/PC) zit er bij mij niet, waarschijnlijk omdat tegenwoordig het geluid gewoon meekomt met de HDMI-kabel, maar niet als je een imac van begin 2009 hebt dus.
    Is er nog een mogelijkheid met een kabel of moet ik toch gaan voor een apple TV, wat me een beetje dure oplossing lijkt.

Bijdrager
    caers_bart

het gaat over de Sony Bravia W65 trouwens

http://www.sony.be/lang/nl/product/tv-126-50-lcd/kdl-50w656a

Bijdrager
    hokkie

Volgens de specificaties van jouw model, heb je “Analoge audio-ingang 2 (achterzijde 1/onderkant 1)”. Maar nu is de vraag of je HDMI als videoingang kunt instellen en de analoge audio-ingang voor audio. Je zou hiervoor het instellingen menu van je tv moeten doorspitten.

http://pdf.crse.com/manuals/13LW600114/NL/index_622_334.html

Ik heb even gekeken, maar kan het 1-2-3 niet vinden. Ben bang dat dit tegenwoordig niet zo meer werkt, die conclusie had je zelf ook al getrokken…

Bijdrager
    caers_bart

Inderdaad ik vrees er ook voor. het geluid komt nu gewoon uit de speakerset naast mijn computer. Niet optimaal maar het gaat wel…

Bijdrager
    shanna61

Misschien een hele rare suggestie. Maar kun je dan niks bereiken met een omvormer ?

Met deze omvormer maak je van een hdmi signaal een component signaal, en dan kun je wel je audio bijprikken.
    Enig nadeel is. Je hebt een extra kastje nodig wat je nog dient aan te schaffen.

Bijdrager
    MrBelloNLD

ik had altijd VGA (via minidisplay-VGA) en minijack aangesloten en dit ging goed met ML -> kdl-40bx400

sinds mav op dezelfde macbookpro 15″ lijkt de minijack geen geluid meer door te geven… (terwijl geluid op MBP zelf wel stopt bij aansluiten minijack.)

maar idd appletv lijkt me makkelijker

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.