6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Roywulms

Imac muis doet soms vreemd

Dag allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik gek van wordt.
    Als mijn mac af en toe vastloopt, kan het zijn, zodra hij weer ‘bij’ is, dat ik nergens meer op kan klikken.
    Alsof het stuur programma van de muis tript.

De rest doet het wel nog gewoon, ik kan mijn met mijn toetsenbord overal komen en ik kan met de muis nog wel ‘over het scherm gaan’.

De mac met het toetsenbord op sluimerstand zetten hersteld het probleem, maar is vreselijk irritant.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Groeten,

Roy

Bijdrager
    JBStudio
    Roywulms op 25 november 2010

Als mijn mac af en toe vastloopt, kan het zijn, zodra hij weer \’bij\’ is,

Dat klinkt niet normaal…. verklaar je nader.

Bijdrager
    Roywulms

Als ik te snel, teveel dingen tegelijk wil doen, loopt mijn mac soms een beetje vast. Dus, dan doe ik even rustig aan, tot dat hij het weer normaal doet. Echter, dan kan ik met mijn muis nergens meer op klikken.

Duidelijker zo?

Bijdrager
    Dick de Roos

Vastlopen (of even bevriezen?) als je “teveel dingen tegelijk” doet is ook niet zo normaal.
    Over welke Mac en hoeveel geheugen hebben we het?
    En wat doe je dan allemaal tegelijk?

Bijdrager
    JBStudio
    Roywulms op 25 november 2010

Duidelijker zo?

Je bent hartstikke duidelijk, maar het is niet normaal, dat je het hebt. Ik denk dus dat je een ander probleem moet gaan oplossen, voordat je je druk kan gaan maken om de muis.

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een van de eerste dingen die je kan doen bij vreemde symptomen is een safe-boot uitvoeren (hou tijdens opstarten de shift ingedrukt totdat het Apple logo verschijnt), daarna normaal opstarten. (Een safe-boot duurt vrij lang, niet onderbreken!)

Als dit niet hielp:
    Maak een vers account aan en ga daar in werken. Heb je geen last meer, dan weet je in ieder geval dat de oorzaak ergens in de thuismap zit van je gewone account. Mogelijk is één van de log-in items van je account de oorzaak.

p.s: pas je titel even aan, want het gaat om het vastlopen, en niet om wat de muis daarna doet…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.