11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    alfa156a

iMac mid 2011 voorzien van 3 of 4 TB HD

Hoi, is het mogelijk om in mijn iMac een 3 of 4 TB HD te plaatsen. Ik vraag dit ivm met wellicht compatibiliteitsproblemen. Zelf heb ik destijds een 2 TB erin gezet maar ivm beperkte ruimte nu denk ik aan een 4 TB schijf. Over de inbouw procedure ben ik op de hoogte en is geen enkel probleem voor mij. Graag jullie advies hierin en alvast bedankt.

Bijdrager
    GoeieDag

iMac Mid 2011 21,5- of 27-inch?

Bijdrager
    alfa156a

27 inch.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    alfa156a

OK, bedankt. Gaan we doen.

Bijdrager
    Shmoo

Computers worden in de toekomst voor deze meneer onbetaalbaar. Succes wanneer je over 2 jaar bij Apple een Mac wilt gaan kopen met meer dan 2TB opslag erin. Dat gaat gewoon een 850,- meerprijs worden als die optie er ooit al gaat komen.

Ipv steeds je huis uit te bouwen is het misschien verstandig om die verzameldrang uit je huis te halen en in een garage of andere opslag te plaatsen. iMac –> externe opslag (archief).

Bijdrager
    Bianco

Ik doe het met een 256GB SSD in mijn iMac. De rest wordt naar een Synology Nas weggeschreven. Daarnaast nog een Timemachine…Ruimte tekort? Andere schijven in de NAS. Veel makkelijker.

Bijdrager
    alfa156a

Ik heb een Thunderbolt externe drive van 4 TB als backup. Ik heb zeker geen verzameldrang maar aangezien ik fotograaf ben en dus behoorlijk wat foto’s heb die ik moet bewaren voor de klanten is extra opslag welkom. Ook werk ik vanaf een interne 256 SSD. NAS en dergelijke werkt niet voor mij aangezien Lightroom dit niet ondersteund.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    alfa156a

Gaat hem niet worden, mijn Mac heeft geen usb-3.

Bijdrager
    penseel

Werkt ook met usb-2

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.