13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

iMac Mid 2011 – High Sierra WiFi probleem

Deze iMac (Mid 2011) heeft om de dag problemen met de WiFi verbinding. De WiFi Preferences en router herstarten werkt wel elke keer, maar wat is de oorzaak? Waarom gaat het een tijd goed? Lijkt me toch een software ding?

De computer heeft vroeger altijd Ethernet aansluiting gehad. Sinds kort andere eigenaar en dit probleem.

Ziggo router/internet

Stap 1 werkt maar dus geen permanente oplossing
    https://osxdaily.com/2016/09/22/fix-wi-fi-problems-macos-sierra/

Wellicht heeft iemand meer technische achtergrond om dit probleem te tackelen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door bjorngra.
    Bijdrager
    McPim

Wat zijn ‘de problemen’ precies? Dat is nogal algemeen.

Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>McPim op 23 februari 2020 om 19:20</p>
    Wat zijn ‘de problemen’ precies? Dat is nogal algemeen.

Er is plots geen internet meer. WiFi is wel gekoppeld, maar er wordt geen pagina geladen.

Bijdrager
    McPim

De verbinding zelf is er dus nog wel, je hebt een WiFi symbool met alle streepjes ‘aan’, ga ik vanuit. Werken andere devices op dat WiFi netwerk wel probleemloos?

Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>McPim op 23 februari 2020 om 19:23</p>
    De verbinding zelf is er dus nog wel, je hebt een WiFi symbool met alle streepjes ‘aan’, ga ik vanuit. Werken andere devices op dat WiFi netwerk wel probleemloos?

Ja, de telefoon heeft wel gewoon verbinding. Zodra de Preferences op de iMac verwijderd zijn en de router is geherstart werkt het WiFi weer.

Bijdrager
    McPim

Ok.. En als je dat niet allebei doet, maar een van de twee? Dan weet je of het aan je Mac ligt of aan de router, dat scheelt weer in de oorzaak achterhalen. Of gewoon alleen even de WiFi van de iMac uit en weer aanzetten, helpt dat ook?

Bijdrager
    bjorngra

Oh zo, alleen modem herstarten bij het probleem. Dat kan ik wel proberen. Thanks! Ik zal hier reageren als het probleem zich weer voordoet.

Bijdrager
    McPim

Dat, of juist alleen op de Mac iets veranderen. Er kunnen allerlei oorzaken zijn, zonder dingen uit te proberen is het lastig om zomaar iets te noemen.

Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>McPim op 23 februari 2020 om 19:29</p>
    Dat, of juist alleen op de Mac iets veranderen. Er kunnen allerlei oorzaken zijn, zonder dingen uit te proberen is het lastig om zomaar wat te noemen.

Ik weet wel dat alleen de Preferences verwijderen en niet het modem herstarten niet de oplossing is. Dan blijft het probleem.

Bijdrager
    McPim

Ok, dat is goeie info. Ik ben wel benieuwd of het uit/aanzetten van de WiFi of de Mac helpt, zónder het modem te herstarten. Of de Mac zelf herstarten. Heb je nog andere netwerkapparatuur in huis, WiFi versterkers bijvoorbeeld? Het is wel lastig om dingen uit te proberen als het maar om de dag voorkomt..

Bijdrager
    bjorngra

Nog proberen
    1) WiFi aan/uit zetten op iMac (volgens mij al geprobeerd, maar niet de oplossing)
    2) iMac herstarten (volgens mij ook gedaan)
    3) Modem alleen herstarten

Wat helpt
    WiFi voorkeuren op iMac verwijderen en modem herstarten.

Verder in huis, Ziggo Horizonbox. Maar geen device heeft issues met internet.

Bijdrager
    McPim

Een Etrecheck rapport hier copy-pasten geeft soms ook beter inzicht in mogelijke issues op je Mac. Zie hier stap 12, daar staan ook nog andere stappen om uit te proberen (indien relevant).

https://etrecheck.com

Bijdrager
    bjorngra

Bedankt voor je hulp McPim. Ik zal dit doorgeven. De Mac is trouwens nieuw geïnstalleerd met High Sierra.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.