6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tav

imac (mid 2011) 21,5; i5 2,5ghz

hallo, momenteel zit er 8gb ram in mijn mac (in apple store geplaatst met 2×4 gb: merk weet ik niet)

Kan ik nu ook nog 2x4gb bijsteken en is het merk van belang of maakt dat niet uit als het type maar juist is namelijk :
    1333 MHZ DDR3

Bijdrager
    SunKeeper

2x4GB is een mogelijkheid.

Let op dat je iMac officieel ook 32GB ondersteunt. Dus onderstaande kan ook:

http://tweakers.net/pricewatch/310609/kingston-kta-mb1333-8g.html

Waarbij je nog kan kiezen of je eentje of twee aanschaft. Of drie. Of vier voor 32GB.:D

Bijdrager
    tav

Dus het merk van het geheugen speelt geen rol ? ik heb ook gelezen dat men in paren moet steken , dus als men 8 GB bij steekt liefst met 2 x 4gb ?

Bijdrager
    SunKeeper

In paren geldt vooral voor de Mac Pro en oudere iMacs. In jouw geval ga je geen verschil merken.

Qua verschillende merken heb je dan eventueel nog eerder problemen, al gaat het over het algemeen wel samen. Kingston is een prima merk, de KTA-serie is speciaal voor Macs gemaakt.

2x4GB kan je ook aanschaffen uiteraard. Zolang het 204-pins SO-DIMMS op 1333MHz zijn, is het goed.

Bijdrager
    ferre40

Toevallig deze week 2x4GB bijgestoken op mijn iMac 27inch med 2011. Heb nu 12GB. Ook Kingston RAM latjes. Volgens Apple kan men tot max.16GB gaan. Maar kan dat echt tot 32GB ? 4x8GB ?
    Nu heb ik vaak 3GB over met de 12GB. Misschien in de toekomst nog bijsteken indien het nodig zou zijn. Alles werkt wel heel vlotter. Doe wel geen games. Latjes gekocht bij 2computer online in Gent.

Bijdrager
    SunKeeper

Geen probleem. Apple raadt het zelf alleen niet altijd aan, vaak omdat ze ook het geheugen in die grootte niet zelf verkopen. Het moederbord kan het technisch gezien gewoon aan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.