6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Denize

Imac mid 2007 of huidige Imac?

Hey,

Allereerst hoop ik dat ik dit topic een beetje op de goede plek heb gezet.
    Ik wil graag een Imac aanschaffen voor naast mijn Macbook.

Nou staan er voor 3 november 12 Imac’s tekoop, maar deze modellen zijn uit mid 2007 en qua specs verouderd tegenover de nieuwere modellen en ik denk ook niet dat de CD’s er bij zitten.
    Het is wel zo dat er 12 te koop staan, best kans dat ik er eentje mee kan pikken voor 400/600 euro! das geen geld tegenover de Imac die ik eigenlijk in gedachte heb (het 1599 model)

Nu vraag ik me dus af, wat zouden jullie doen? Deze gok nemen of een huidig model Imac nemen desnoods wachten op een update?
    En hoe zit het met die specs. zul je er veel merken die 0,66 minder?

wat ik er mee ga doen: Ik studeer grafische vormgeving, zal en maak veel gebruik van photoshop, illustrator, Indesign en Fash. verder gewoon alle dagelijke dingen die je doet op een computer, muziek, internet.

linkje naar de site: http://bva-auctions.com/auction/auction/search.asp?s=CD77DC87B033478CBAD8505CCBB0473C&act=results&s_id=158874&ni=1&ls=&p=50
    (site is trouwens betrouwbaar, mijn ouders hebben al heel wat dingen van deze site)

Bijdrager
    sven-

Als het nieuwe iMacs zijn (dus werkelijk nog niet gebruikt door iemand, ook geen demo versie o.i.d.) zou ik het doen.

Bijdrager
    Powerfull

zijn dit gebruikte modellen?

Bijdrager
    ATT

Ben bang dat die 12 imacs zo weg zijn :wink:

Bijdrager
    Denize

Dit zijn gebruitke modellen ja.
    en het is een veiling, tegen elkaar op bieden zo snel zullen ze dus niet weg zijn:)

Bijdrager
    Nikita

Leuk ook trouwens, een ‘Imac’ MacBook… Mja… Ik weet niet hoe hard je moet hopen op een iMac van rond de 600 euro; bij veilingen kan het soms best hard gaan. Maar toch hou ik het even in de gaten :wink:

Overigens, ik heb zelf het 2,0 GHz model gehad, en ik was er heel tevreden over! Hangt er allemaal vanaf wat je er precies mee wilt gaan doen… Als je zware spellen wilt spelen moet je niet het instapmodel hebben; de videokaart is daar niet ideaal voor… Voor de rest is het een prachtmachine.

Trouwens, er staat ook bij dat bovenop het bedrag dat je biedt, nog 19% BTW overheen komt, daarna nog ’s 16% ‘veilingkosten’ en over die kosten óók nog eens 19% BTW… Kan nog een duur geintje worden. Tweehonderd euro wordt op die manier dus al meer dan € 283,- (of minstens € 276,- afhankelijk van hoe het berekend wordt)… Mooie truc, in elk geval.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.