10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jos Opel

iMac met vervolgnummer

Ik weet dat het een oud probleem is. Toen ik mijn iMac uit de sluimerstand haalde stond er een vervolgnummer achter “mijn iMac” in Finder. Dus “iMac van Jos (4)”. Hoe los ik dit op?

Bijdrager
    Kwadraatje

Twee Macs met dezelfde (netwerk)naam in netwerk of gelijktijdige verbindingen via ethernet en wifi met lokaal netwerk?

Zie voor meer suggesties: https://discussions.apple.com/thread/6840615

Bijdrager
    Jos Opel

Nee, er is geen tweede Mac in het netwerk aanwezig.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Er staan nog 9 andere suggesties in die link. En ook al is de eerste het niet, de netwerknaam veranderen kan wel helpen.

Sleutelbeheerder
    Night

Precies. Gewoon even de netwerknaam veranderen. Ook op OMT staan er veel topics hierover. Soms komt het voor dat je Mac de netwerkverbinding verliest en gelijk weer opnieuw verbind, vóórdat de router het adres heeft vrijgegeven. Je Mac zal zichzelf dan een opvolgnummer geven omdat er geen twee apparaten met de zelfde naam op één netwerk kunnen zitten. Dat kan ook gebeuren als je bijvoorbeeld zowel via wifi als bekabeld een netwerkverbinding heeft, Het kan overigens geen enkel kwaad en alles zal gewoon werken. Wil je het toch weg hebben, en de oorspronkelijke naam herstellen, dan kan je dat hier doen:

 → System Preferences/Systeemvoorkeuren → Sharing/Delen

Haal daar het nummer tussen de ( ) even achter je netwerknaam weg. Venster sluiten en klaar.

Bijdrager
    Jos Opel

@Night, bedankt, de laatste tip heeft geholpen. Maar ik merk nu ook dat de Mac zichzelf uitlogt.

Sleutelbeheerder
    Night

Zichzelf uitlogt? Hoe bedoel je dat?

Bijdrager
    Jos Opel

@Night, probleem is inmiddels waarschijnlijk verholpen. Op een of andere manier was de functie “vragen naar wachtwoord oid” in “veiligheid “ op “meteen” ingesteld. Morgen (vandaag) kijken of dit idd het probleem veroorzaakte.

Sleutelbeheerder
    Night

Ben benieuwd. Laat het even weten als je eruit bent 🙂

Bijdrager
    Jos Opel

@Night, probleem is inderdaad verholpen. Dus er wordt niet meer naar ww gevraagd en er verschijnt geen volgnummer meer achter “mijn Mac” in Finder. Nogmaals bedankt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.