5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Desved

Imac met Pb laten communiceren?

een hele nieuwbie ben ik niet ,toch krijg ik geen verninding tussen mijn Imac(via ethernet) en Powerbook.
    heb zowat alles geprobeerd ,het grappige is dat als ik via ga/verbind met server/blader..doe; dan ziet zowel de Imac de PB’s naam en omgekeerd in het server venster,

Bij de PB-> Imac gebeurd de verbinding automatisch maar die lukt dan niet na 120 sec

en omgekeerd van Imac-> PB moet ik een wachtwoord ingeven (heb er maar 2) en die herkent de verbinding niet.

appletalk staat ingesteld,beide ethernet instellingen staan aan.
    heb nieuwe gebruikers gemaakt maar het probleem blijft gelijk.
    heb via het programma internetverbinding nog andere mogelijkheden geprobeerd(802.1x),verbinding gekregen maar ik zie niets op mijn bureaublad verschijnen misschien is dit niet echt de juiste piste?

nog 1 vermelding,ik doe die verbinding via een ethernethub met 2 ip adressen maar ik laat de kabels wel op de hub zitten(heb een rechtstreekse verbinding gedaan via ethernet en het resultaat was hetzelfde) en als ik als gast verbind dan krijg ik een soort van verbinding maar met de schijf van de computer vanwaar ik probeer te verbinden en niet die op de andere computer,als ik daar dan op dubbelklik krijg ik geen bevoegdheid maar ja dat heb ik ook niet nodig vanop de computerHD vanwaar ik probeer te verbinden niet.

Ik zoek naar de mogelijkheid om zoals vroeger op Mac os 9 via apple talk gegevens uit te wisselen(vroeger G4desktop<->Imac en nu van Imac<->Powerbook) zonder veel rompeslomp,waarschijnlijk is dit zonder probleem mogelijk maar ik slaag er momenteel nog niet in.(ok ik ken de fire wire mogelijkheid wel die werkt ok,maar dan moet ik mijn kabels versteken en ik ben er vanovertuigd dat de ethernet verbinding ook moet werken)

ik heb geprobeerd om zo duidelijk mogelijk te zijn maar als iemand mij eventueel kan helpen zou het super zijn.

alvast bedankt voor uw tijd
    mvg

Franky

Bijdrager
    SvS

vraagje: Systeemvoorkeuren->Delen->voorzieningen, staan ‘externe Apple events’ aangevinkt en ‘bestandsdeling’ ook? (extern inloggen heb ik zelf ook maar aangevinkt)

Bijdrager
    Desved

als oplossing heb ik uiteindelijk alle wachtwoorden heringesteld,root,hoofdgebruiker en nu gaat alles perfect.

wist trouwens niet dat er een verschil was tussen hoofdgebruiker en root paswoord!! maar goed weer een hoop bijgeleerd.

zoals altijd is er wel een goede oplossing voor zo’n probleempjes in mac…:D

that’s what I like about Mac computers…

Bijdrager
    Dorkiban

Wat is trouwens het default wachtwoord voor de root, dus als je deze niet hebt ingesteld?

Bijdrager
    Deskman
    ”Dorkiban”

Wat is trouwens het default wachtwoord voor de root, dus als je deze niet hebt ingesteld?

Root zet je aan in NetInfo. Het heeft geen wachtwoord. Root staat in osx normaal gewoon uit. Is wel zo veilig als je niet in je root wil rommelen. Met de terminal gebruik je sudo-commando’s en inloggen als root is eigenlijk nooit nodig. Ook moet je als ‘root’ geen programma’s installeren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.