11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    hylke—1998

imac met condens achter scherm

ik heb een imac 19 inch uit 2007 en deze staat in een ruimte met een dakraam waar zon op mijn imac schijn en nu is er een waas achter het scherm gekomen, is dit gavaarlijk en gaat het vanzelf weg? ik heb er nu een papiertje voorgehangen dat er geen zon op komt maar gaat het weg of moet ik mijn imac open maken om het weg te halen?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb die ‘waas’ ook op beide iMacs hier in huis. Het is een soort melkachtige, witte ‘rook’ die in de linkerbovenhoek zit. Geen idee hoe het er komt. Ik rook namelijk niet.

Ik dacht eerst dat het de lijm was die door de warmte van de Mac begon te verkleuren…

Bijdrager
    Soulshaker

Je kan de plaat van de imac halen en even schoonmaken

Bijdrager
    CedricH
    Yggdrasil op 04 september 2012

Ik heb die \’waas\’ ook op beide iMacs hier in huis. Het is een soort melkachtige, witte \’rook\’ die in de linkerbovenhoek zit. Geen idee hoe het er komt. Ik rook namelijk niet.

Ik dacht eerst dat het de lijm was die door de warmte van de Mac begon te verkleuren…
    Hier ook hetzelfde, sinds een paar maanden opgemerkt. Ik zie het vooral bij het grijze opstartscherm van OS X en anders zelden of nooit dus ik stoor me er niet aan.

Bijdrager
    computer space

Ik heb die \’waas\’ ook op beide iMacs hier in huis. Het is een soort melkachtige, witte \’rook\’ die in de linkerbovenhoek zit. .

Dat is zeker een alu imac, en geen witte.
    De alu imac heeft namelijk een productiefout waardoor een of andere coating in het scherm als een soort stofsporen vanaf de bovenkant loslaat. Mee teruggaan. Is niet te poetsen door het glas af te nemen.

Bijdrager
    Moriarty
    computer op 04 september 2012

Ik heb die \\\’waas\\\’ ook op beide iMacs hier in huis. Het is een soort melkachtige, witte \\\’rook\\\’ die in de linkerbovenhoek zit. .

De alu imac heeft namelijk een productiefout waardoor een of andere coating in het scherm als een soort stofsporen vanaf de bovenkant loslaat. Mee teruggaan. Is niet te poetsen door het glas af te nemen.

Even voor de duidelijkheid, TS spreekt over “condens” achter de glasplaat, en jij spreekt over MURA hetgeen daadwerkelijk in de panelen van de display zit:)

Bijdrager
    computer space

Ik reageer niet op de TS, maar op Yggdrasil

Bijdrager
    MBPuser

Lijkt mij dat condens er ook uitziet als een witte waas..

Bijdrager
    CedricH

Aan de TS: kan je anders eens een foto plaatsen of zie je de condens niet goed op een foto?

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat is zeker een alu iMac, en geen witte.

De alu iMac heeft namelijk een productiefout waardoor een of andere coating in het scherm als een soort stofsporen vanaf de bovenkant loslaat. Mee teruggaan. Is niet te poetsen door het glas af te nemen.
    De iMac 20″ (2008) en de iMac 21,5″ (2010) hebben er allebei last van. Lijkt me sterk dat dat een productiefout is. Ik stoor me er verder niet aan, ik merk het alleen wanneer de iMacs uitstaan of een donker scherm weergeven (of grijs). Op de iMac 20″ is het wel een stuk erger (zie foto onder) maar die iMac gebruik ik niet meer.

Foto van de 20″ iMac

Bijdrager
    G-Force

Ho wacht even. Er zijn twee issues hier, een daarvan is de glasplaat die vies wordt. Of dit nu fijnstof is wat door de rand naar binnen wordt gezogen of rookresten doet er niet zoveel toe, dat veeg je zo weg door de glasplaat er af te halen, dit had mijn 27″ iMac namelijk ook en was makkelijk weg te vegen met een microvezel doek.

Het tweede probleem, waar jij het over hebt, is erger en zit inderdaad in één van de lagen van het lcd panel. Er is iemand geweest op MacRumors die zeer voorzichtig zijn lcd panel heeft ontleed en het vuil heeft weggehaald, maar dit kan ik eigenlijk niemand aanraden. Zeer grote kans dat je je lcd sloopt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.