11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wil51

iMac met Catalina crasht steeds

Ik heb een iMac 27″ late 2014. Na de update Catalina en de diverse updates later met bug fixes crasht de iMac paar keer per uur. Wat ik ook vreemd vind dat ik op inlogscherm mijn account zie en gast account. Terwijl gast account is uitgeschakeld. Dat was eerst niet. Ik zag alleen mijn account bij inloggen op de iMac. Catalina opnieuw installeren heeft niet geholpen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat bedoel je met een crash? Gaat het om een kernel panic of loopt de Mac gewoon vast?

Je kunt altijd even een safe boot proberen. (Daarna normaal opstarten)

Bijdrager
    Shmoo

Wat zegt het logbestand als je weer opnieuw opstart?

Bijdrager
    wil51

Mac loopt gewoon vast. Beeld bevriest en draaiend wieltje staat stil. Logbestand is gigantisch lang. Dus ik zal moeten wachten tot het weeer gebeurd en dan nieuw logbestand laten maken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb je al een safe boot gedaan? Dat is een standaard handeling bij vage problemen.

Als het niet helpt noteer dan het tijdstip als het weer gebeurt en zoek dat tijdstip op in het system log bestand (kun je bekijken met het ‘console’ programma). Misschien staat daar dan iets dat je wijzer maakt.

Bijdrager
    koen

Zou zomaar een bijna kapotte HD kunnen zijn. Doe eens een hardware test. En zo niet, post hier eens een Etrecheck log misschien is er een software probleem.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De TS zegt dat het gehele beeld bevriest. Dat kan niet veroorzaakt worden door alleen een slecht werkende HD want je muis zou het dan nog gewoon moeten doen ook al zie je dan de strandbal. Bovendien heeft de TS Catalina al twee keer geĂ¯nstalleerd en lijkt het opstarten goed te gaan.

Bijdrager
    Shmoo

Kapotte/versleten HDD. Ik zou alvast de Black Friday deals in de gaten houden. Met een leuke korting een nieuwe SSD kopen.

Bijdrager
    wil51

Ik geloof niet in een kapotte SSD. Vandaag trouwens nog geen probleem gehad. En bij opstarten weer als vanouds alleen mijn account en geen gast account bij inloggen. Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Bijdrager
    koen

Nou, dan niet. Het was maar een suggestie.

Bijdrager
    wil51

@koen etreck geeft geen fouten aan. SSD geeft ook geen fouten aan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.