3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pietervdab

iMac maakt plotseling verschrikkelijk geluid

Ik was in finder met quicklook door een aantal mp3’s aan het bladeren om ze snel even te beluisteren toen plotseling een heel luid en scherp geluid mij bijna een hartaanval bezorgde. Het klonk heel hoog en rommelig, een beetje zoals het geluid dat je krijgt als je van radiopost verwisselt, maar dan de horror-versie. Mijn eerste reflex was om mijn volume stiller te zetten, maar dat maakte geen verschil.
    Wanneer het volume van de stereo-installatie die op m’n imac is aangesloten zachter zette, dan hielp dat wel.
    Het vreemde was dat dit alleen voorkwam bij één bepaalde mp3, die heb ik dan ook meteen weggesmeten.
    Ik denk niet dat het aan de mp3 ligt, want dan zou ik het geluid kunnen gestopt hebben met het volume van mijn imac. Het geluid ging ook nog een seconde door nadat ik de mp3 had gepauzeerd.
    Is er iemand die iets dergelijks al heeft meegemaakt en soms weet wat de oorzaak hiervan is? Ik durf bijna geen muziek meer afspelen op mijn imac omdat ik er zo van verschoten was.

Bijdrager
    pietervdab
    1984 op 14 oktober 2011

Bedoel je dit misschien…?

Luide sirene uit iMac 27"

iMac extreem luide waarschuwingstoon (niet de bekende geheugentoon!)

nee, dat geluid is het niet. Ik heb het eens opgenomen en je kan het hier beluisteren:
    geluid.wav
    Misschien is het toch gewoon een beschadigde mp3?
    Maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat ik het volume van mijn mac niet meer kon regelen toen ik het geluid hoorde.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.