12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gastonw

iMac maakt krassen op DVD

Hee,

Sinds deze week maakt mn iMac, als ik DVD’s brand, krassen op de DVD’s. Mijn iMac is echt net een jaar en een week oud. wat moet ik nu doen i.v.m. De garantie? Want dit vind ik eigenlijk niet kunnen met een product t.w.v. meer dan €2000.

Mvg

Moderator
    Pete.Z

Terug naar waar je hem hebt gekocht, en daar vragen, een week buiten de garantie lijkt me wel een gevalletje coulance.

Bijdrager
    Moriarty

En mochten ze daar moeilijk doen, gewoon even met Apple bellen: 0900-7777703.

Ze zullen echt niet moeilijk doen hoor over een weekje buiten de garantie, gewoon het verhaal rustig en netjes uitleggen en lichte druk uitoefenen waar nodig.

Succes iig:(

Bijdrager
    iPatjj

Ik had ergens gelezen op het forum dat je wettelijk 2 jaar garantie hebt, dus bel gewoon Apple op en zeg dat je de wetten kent of iets dergelijks. En vertel dan jouw verhaal.

[size=9:1e528d660c]weet niet of het waar is[/size:1e528d660c]

Bijdrager
    Exquise

Inderdaad wettelijk gezien heb je op alle elektronica dat je koopt 2 jaar garantie (Europese richtlijnen)

Bijdrager
    Gastonw

Dus als ik bel, en ze willen me niet helpen, omdat de garantie verstreken is, helpt dat dan om te zeggen dat volgens de Europese richtlijnen de garantie 2 jaar moet zijn, en dat ze me alsnog helpen? (anders zijn ze in overtreding, toch?)

Ik heb de iMac trouwens gewoon online gekocht

Bijdrager
    shakey

Ik heb net de nieuwste iMac. Deze maakt ook krassen op mijn dvd’s. Ik zal er eens op letten of hij dit alleen doet als er geript wordt. Het zou te maken kunnen hebben met de rand van de sleuf. Je kunt de dvd er op twee manieren indoen/uithalen: kaarsrecht of iets afbuigend, zodat hij al dan niet de rand van de sleuf raakt.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”exquise”

Inderdaad wettelijk gezien heb je op alle elektronica dat je koopt 2 jaar garantie (Europese richtlijnen)

Zo ongeveer ja.

Het zit zo:

Europese wettelijke garantietermijn

Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel ‘het wettelijk recht op een deugdelijk product’ genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Voorbeeld
    Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.

Bijdrager
    swabbel

de garantie van apple loopt iets langer dan op de aankoop bon

Bijdrager
    KarelWillem

Wat bedoel je daarmee?

Bijdrager
    shakey

Veel meer mensen hebben dit probleem. Ongelooflijk! Het is een blunder in het ontwerp. Dvd’s raken bekrast door de scherpe buitenrand van de alumininumsleuf. Je kunt het oplossen door de rand af te dekken met een stuk tape.

http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=2105438&start=0&tstart=0

Bijdrager
    Wende

Ik heb het ook. Twee complete series zijn beschadigd. Apple gebeld omdat ik applecare had. Ze kunnen er niks aan doen. Pas als er genoeg officiele klachten zijn dan kunnen ze er iets mee, wellicht worden dan modellen teruggehaald. Dus iedereen die deze klachten hebben, schrijf een klachtenbrief naar de klantenservice van Apple!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.