3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Wabo

iMac maakt geen verbinding meer met toetsenbord(en)

Ik heb een iMac van 2011 en gebruik een bedraad (Apple) toetsenbord. Regelmatig komt het voor dat de iMac, na opnieuw opstarten, het toetsenbord niet ‘ziet’ en blijft zoeken naar een Bluetooth toetsenbord. De mac uitzetten, de stroom er af, even wachten en weer opstarten loste het probleem meestal op.
    Zojuist het ik een update van OS X geinstalleerd, volgens mij een Safari-update (dus nog niet naar Mac OS Sierra). Nu ‘ziet’ de mac het toetsenbord weer niet. De oude truc (uitzetten, stroom er af, even wachten en weer aanzetten) werkt niet. Ook ‘ziet’ hij mijn draadloze toetsenbord niet.
    Ik kan dus niet meer het wachtwoord van de computer invullen en blijf in een grijs startscherm vast zitten.
    In dat scherm staat de optie vermeld om, als ik problemen heb met het invoeren van het wachtwoord, het herstelbesturingssysteem op te starten. Maar ook daar wordt een wachtwoord gevraagd en loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
    Wie weet raad?

Bijdrager
    Blieper

Het bedrade toetsenbord zou hij altijd moeten zien, mits het een andere is dan Apple. Heb je niet een andere usb-poort die je kunt gebruiken, wellicht is die ene vervuild of is het defect. Probeer anders een ander toetsenbord, mocht dat kunnen…

Bijdrager
    Wabo

Ik nie begrijp nie maar wel blij: bij de 83ste (of 84ste) poging lukte het wel en kreeg mijn bedrade toetsenbord weer contact. Bedankt voor het meedenken!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.