3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MFranssen33

iMac loopt vast in games

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn iMac, sinds de 10.7.2 Lion update loopt mijn iMac vast in games.

Deze games zijn geen zwaar grafische games die mijn iMac tot het maximale pushen!
    – Day of Defeat: Source (Steam)
    – Football Manager 2012 demo (Steam)
    – Uberstrike (Mac Appstore)

Ik heb al een Apple Hardware Test (en ook de uitgebreide test) gedaan, twee keer vertelde AHT me dat alle hardware in orde is.
    Grappige is het gebeurt na circa 10 – 15 min. Elke keer!!:confused: nog geen andere games geprobeerd, maar waarschijnlijk gebeurt dan hetzelfde(Zal nog wat andere games testen).
    Ik ben niet zeker of dit een hardware of software probleem. Elke keer als mijn iMac vastloopt was het bij normale temperaturen.
    Ik heb deze iMac sinds het begin van het jaar en speel sinds dag 1 al Day of Defeat en nooit een probleem of vastloper gehad tot deze update.

Mijn Specs:
    iMac 27-inch, medio 2010 model
    i7 2,93 GHz
    4 GB 1333 MHz DDR3
    ATI Radeon HD 5750 1024 MB
    Mac OS X 10.7.2 Lion
    1 TB (waarvan 769 GB vrij is)

AHT: Geen problemen gevonden
    Diagnostische zelftest bij inschakeling: Geen problemen gevonden
    Smart Utility: Overall status: Geslaagd

Ervaart iemand dezelfde problemen? Is er iets anders wat ik kan proberen om het probleem te vinden?

Dank bij voorbaat!

Moderator
    Night

Je zou eens in je logs kunnen kijken welke oorzaak daarin te vinden is voor de crashes

1) in de Finder typ je cmd-shift-U
    2) ga naar Console (ik weet niet wat de Nederlandse naam is) en dubbelklik erop
    3) kijk bij console messages als de crash zich net heeft voorgedaan (is wel het makkelijkste, anders zoek je je wild)

Bijdrager
    MFranssen33

Hoi Night,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb in de console gekeken en daar vind ik dus geen crashreports. Laatste was op de 15e(niet gerelateerd aan dit probleem) en ja de afgelopen 2 dagen meermaals complete freeze.

Ik heb nog 3x extended AHT gedaan alles ok volgens de test. Heb een safe boot gedaan en schijfbevoegheden hersteld. Ik heb dan GTA San Andreas geprobeerd voor half uur tot 45 min en dat ging goed. Dus ik dacht super misschien weggegaan met herstellen van schijfbevoegheden. Probeer daarna DoD en wat gebeurt er weer naar 15 min FREEZE:confused: ja ik ben nu helaas niet thuis maar het volgende wat ik dan maar ga proberen is alle spellen die crashen verwijderen en opnieuw installeren en hopen dat het verbetering brengt. Zal morgen of overmorgen dan een bericht schrijven.

Nogmaals bedankt en als iemand nog wat anders weet ik hoor het graag!

Mvg Marc

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.