4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Maxwell

Imac loopt steeds vast tijdens installatie

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een Imac gekregen van iemand omdat zij een nieuwe had gekocht en zij deze niet meer gebruikte.
    Eerst had de Apple dealer haar kunnen overtuigen om de oude Imac daar achter te laten omdat het een ‘verouderd’ model zou zijn. Maar dezelfde dag heeft ze toch nog besloten om deze terug op te halen. Je weet maar nooit. Nadien heeft ze deze opgeborgen in haar kelder en nu probeer ik deze terug werkende te krijgen. Echter lukt mij dit niet.

Wanneer ik de Imac opstart krijg ik het scherm waarin gevraagd wordt of ik MAC os X opnieuw wil installeren. Als ik de installatie start begint alles normaal maar loopt deze na een paar minuten vast en verspringt de Imac naar een grijs scherm. Er gebeurt niets meer en ik kan niets meer doen.

Ik heb ook al geprobeerd om Capitan te installeren via een bootable usb maar hier loopt de installatie ook steeds vast. Hier heb ik zelfs al 3 verschillende foutmeldingen gekregen:

– Probleem bij het uitpakken van de bestanden
    – Hetzelfde grijze scherm waarna niets meer gebeurd
    – Eenmaal kreeg ik een heel log met van alle foutmeldingen.

Terwijl ik weet dat er met de bootable usb niets mis mee is. Heb die een week geleden nog ergens gebruikt en werkte probleemloos.

Hebben jullie een idee wat er mis zou kunnen zijn ? En wat ik eventueel hier aan kan doen ?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Als iemand zijn of haar computer meeneemt naar de Apple dealer dan zal dat een reden hebben gehad denk ik.
    Wat was de reden dat deze computer naar de dealer was gebracht, uitval van systeem, harddisk etc? Mogelijk vind je daarin ook de oorzaak van het probleem waar jij momenteel tegenaan loopt.
    Wat voor soort iMac is het?

Bijdrager
    GoeieDag

Start eens op in macOS Recovery (CMD+R) of Internet Recovery (CMD+Option+R).
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Moderator
    Night

Een andere leuke suggestie: de AHT

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Night.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.