7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CrystalMinds

iMac => Logitech Z5500 Audio

Ik wil graag mijn dolby surround geluid van mijn iMac (de nieuwste van 1399,-) naar mijn Logitech Z5500 krijgen en heb daarvoor een Digital Optical Audio Cable gekocht (High Quality Toslink Digital Optical Audio Cable) met een 3.5mm optical digital audio jack adapter.

Wat minder technisch, heb een optische kabel gekocht, de ene kant zit in mijn audio systeem, het andere eind heeft en 3.5mm schoentje aan en heb ik in de ingang gedaan van de iMac, met het headset icoontje. Als ik naar mijn Settings scherm ga zie ik daar ook dat de audio nu via Digital Out gaat. Het probleem is, ik hoor geen geluid. Als ik bij mijn audio systeem naar optisch ga, staat er Input: Optical, No Digital Data.

Heeft iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen, of wat ik fout doe?

Alvast enorm bedankt!

Mark

Logitech Z5500

Bijdrager
    joerideleebeeck

Speel je wel degelijk geluid af?

Ik heb dat setje ook, en wanneer je geen geluid afspeelt geeft ie inderdaad die melding.

Bijdrager
    CrystalMinds

Bedankt voor je snelle reactie joerie! Ik draai muziek via iTunes en krijg geluid via de normale iMac boxen, dan plug ik die optische kabel erin en zie ik een rood lampje erin gloeien. Het geluid via de iMac stopt dan en het zou dan via de z5500 moeten spelen, maar daar geeft die dus de melding no optical data. Zou het zo fijn vinden als het geluid werkte :$

Bijdrager
    CrystalMinds

Andere optische kabel geprobeerd van Monster (Monster Cable) en die werkt wel.

Bedankt voor alle hulp!

Mark

Bijdrager
    joerideleebeeck

Zo simpel kan het zijn soms… :)
    Geniet nog van je super-setje!

Bijdrager
    Sanderr_

@TS
    Mag ik misschien weten waar je dit kabeltje gekocht hebt?
    Ik heb namelijk ook deze set maar ik gebruik alleen maar het groene kabeltje !:roll: (ook nog wel best goed geluid hoor)

Bijdrager
    joerideleebeeck

Ik heb zo’n airport express kabelbox gekocht, daar zat dat bij in.
    Maar is wel niet goedkoop…

http://store.apple.com/us/product/M9573LL/A

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.