30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

iMac levertijd

ik wil vandaag of morgen een iMac gaan kopen. Ik heb nog een vraag over de levertijd; hoe lang is deze? Bi apple staat dat een imac , basis model binnen 24 uur verzonden wordt. Maar hoeveel dagen duurt het voor ik hem daadwerkelijk in huis heb, gaat het dan over dagen of over weken?

Bijdrager
    koeningNL

Waarom koop je hem niet bij een Media Markt of Apple reseller? Die hebben alle basismodellen nagenoeg op voorraad.. en je krijgt 2 jaar garantie inplaats van 1 jaar. Scheelt weer met je Apple Care

Bijdrager
    thomth

omdat ik dan niet met Apple Studentenkorting kan kopen (ik ben geen student, maar via de apple store wordt toch niet gecontroleer!)

Bijdrager
    daantje22

Bij mediamarkt en de reseller heb je toch ook maar standaard 1 jaar apple garantie? ( zonder applecare bedoel ik dan he)

https://service.mediamarkt.nl/?a=product_warranty&brandname=APPLE

Bijdrager
    thomth

de garantie maakt geen eens echt uit, het gaat me meer om de prijs en levertijd

Bijdrager
    destinyxx

Hallo

Normaal duurt het ook maar 24 uur voordat je je iMac thuis hebt (werkuren dan wel :p)
    Maar Apple verstuurt pas je pakket na ontvangst van uw betaling.

In mijn geval duurde het anderhalf week omdat ik betaald had met overschrijving en er een weekend tussen zat.

Ik hoop dat dit duidelijk is;)
    Veel succes btw met je nieuwe iMac (mocht je hem kopen :D)

Bijdrager
    thomth

Als ik hem vandaag koop, en meteen via internet bankieren betaal, wordt de iMac maandag verzonden. Zou ik hem dan pas volgende week hebben? Waarom duurt dat zolang?

Bijdrager
    Dick de Roos
    koeningNL op 06 augustus 2011

Waarom koop je hem niet bij een Media Markt of Apple reseller? Die hebben alle basismodellen nagenoeg op voorraad.. en je krijgt 2 jaar garantie inplaats van 1 jaar. Scheelt weer met je Apple Care

En anders heeft Dixons/V&D de modellen wel staan (en neem ik aan ook leveren).
    Kan je meteen even met het gewenste model spelen.

Dat je de Mac niet meteen na betaling in huis hebt, zal als reden hebben dat jouw bestelling uit China moet komen.
    Zelfs met een directe zending duurt het een paar dagen.
    In elk geval succes met de keuze en de Mac.

Bijdrager
    mowat

Ligt eraan waar je woont.
    Deze week kwam nog duidelijk in alle media in Belgie dat men verplicht is 2 jaar garantie te geven en dat veel mensen zich een extra jaar betalend laten aansmeren waar dit niet nodig is.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/110804_ecoinspectie

En volgens verdere info die ik vond op de site van het ministerie geldt dit voor aankopen in heel de EEG. (maar bv. dus niet rechtstreeks bij Apple in de USA)

Bijdrager
    thomth

Dus de verzending duurt zeker een paar dagen?

Bijdrager
    Tjerker

het duurde bij mij een week tussen dag van bestellen en dag van leveren

Bijdrager
    destinyxx

Voor de verduidelijking…
    Als ge via bankoverschrijving betaalt (of iets anders wat enkele dagen kan duren voordat Apple het geld ontvangt) zult ge langer moeten wachten op uw iMac.

Als op de site staat levering binnen 24 uur bedoelen zij hiermee van Maandag-Vrijdag tussen 09:00-17:00 (weet niet zeker of ze in het weekend ook leveren, België in ieder geval niet :p)

Als zij het geld meteen ontvangen als gij betaalt, dan heb je je iMac normaal de volgende dag (misschien in 2 dagen) thuis.

LET OP. Als ge bijv betaalt met bankoverschrijving op een vrijdag, let dan wel op dat zij het geld dinsdag/woensdag ontvangen (in België alleszins)

Bijdrager
    thomth

En als ik via internetbankieren betaal? Wanneer heeft apple het dan? Meteen, of duurt dat dan een paar dagen?

Bijdrager
    bjorngra

Even wat betreft garantie, die is in België 2 jaar en in Nederland 1 jaar. Wordt tijd dat dit eens aangepast gaat worden. Volgens mij is Apple zowat de enige met 1 jaar.

Bijdrager
    thomth
    destinyxx op 06 augustus 2011

Voor de verduidelijking…

Als ge via bankoverschrijving betaalt (of iets anders wat enkele dagen kan duren voordat Apple het geld ontvangt) zult ge langer moeten wachten op uw iMac.

Als op de site staat levering binnen 24 uur bedoelen zij hiermee van Maandag-Vrijdag tussen 09:00-17:00 (weet niet zeker of ze in het weekend ook leveren, België in ieder geval niet :p)

Als zij het geld meteen ontvangen als gij betaalt, dan heb je je iMac normaal de volgende dag (misschien in 2 dagen) thuis.

LET OP. Als ge bijv betaalt met bankoverschrijving op een vrijdag, let dan wel op dat zij het geld dinsdag/woensdag ontvangen (in België alleszins)

Dus als ik vandaag bestel en betaal via internet, heeft Apple maandag m’n geld, en dan zou donderdag of woensdag m’n iMac hebben? Hoe kan ik ervoor zorgen dat Apple m’n geld meteen heeft?

Bijdrager
    Hansi2124

Even langsbrengen…..

Bijdrager
    thomth

Haha. Het gaat me erom dat als ik nu bestel en betaal, ik m’n imac wel zsm wil hebben. Annders koop ik liever zonder studentenkorting bij bijvoorbeeld Bol.com zodat ik dan wel snel een imac heb. Ik heb gewoon geen zin om langer dan 4 dagen te wachten

Bijdrager
    destinyxx

Wel… Het is weekend, dus als je nu betaalt via internet (online banking) zal het woensdag zijn voordat Apple het geld ontvangt (afhankelijk van bank) en dan zal je donderdag/vrijdag uw iMac ontvangen.

LET OP. Dit geld voor België… Ik heb geen flauw idee hoe dit zit in Nederland

Mijn mening is dat ge beter iets langer kunt wachten op de levering en de korting krijgen…
    Ik kreeg bij mijn MBP 10% studentenkorting + back to school actie (redeemcode van 75 euro)(in de Apple retail store kreeg ik die niet meer, alleen vanaf mid-augustus).
    Dus ik zou gewoon bestellen via internet en gewoon een paar dagen extra wachten:)

Ik hoop dat het duidelijk is:D

Bijdrager
    MacBeer2

In de tijd dat je dit bericht hebt getypt had je ook naar een APR kunnen gaan en vandaag nog kunnen genieten van je nieuwe iMac. Ook bij APR’s kun je studentenkorting krijgen. Zorg wel dat je een studentenpas meeneemt waar jouw naam op staat en de datum van dit (of volgend) studiejaar. Dus géén OV kaart. Als je die nog niet hebt is een inschrijfbewijs ook voldoende. De meeste resellers geven 6% korting voor studenten en onderwijsmedewerkers.

Bijdrager
    mowat

Ik begrijp best dat je je computer liefst zo snel mogelijk in huis hebt , maar hier lijkt het toch al meer op een zaak van leven of dood …:wink:
    Een beetje geduld , minder stress , langer leven , wat maakt in hemelsnaam een weekje op heel ons leven ?

Bijdrager
    icecream

Ik heb donderdag een iMac besteld en gelijk die avond het geld overgemaakt via internet bankieren. Maar dus nog steeds niks ontvangen van Apple. Dat wordt zeker wachten tot volgende week als ik dit zo lees?

Bijdrager
    thomth

Ik bestel vandaag of morgen m’n iMac. Ik kijk wel of ik meteen het geld overmaak of maandag ochtend?

Ik zit nog op de middelbare school, dus studenten korting krijg ik nog niet. Vandaar dat ik via de site bestel, hier hoef je niets te laten zien!

Bijdrager
    JapserP
    icecream op 06 augustus 2011

Ik heb donderdag een iMac besteld en gelijk die avond het geld overgemaakt via internet bankieren. Maar dus nog steeds niks ontvangen van Apple. Dat wordt zeker wachten tot volgende week als ik dit zo lees?

Had ik ook, een bankoverschrijving gaat nooit onmiddelijk, duurt meestal 48 uur. Zo kan de bank er mooi rente op gooien en nog wat winst maken…

Bijdrager
    CedricH
    MacBeer2 op 06 augustus 2011

In de tijd dat je dit bericht hebt getypt had je ook naar een APR kunnen gaan en vandaag nog kunnen genieten van je nieuwe iMac. Ook bij APR\’s kun je studentenkorting krijgen. Zorg wel dat je een studentenpas meeneemt waar jouw naam op staat en de datum van dit (of volgend) studiejaar. Dus géén OV kaart. Als je die nog niet hebt is een inschrijfbewijs ook voldoende. De meeste resellers geven 6% korting voor studenten en onderwijsmedewerkers.

De TS kan eigenlijk geen aanspraak maken op studentenkorting maar wil er wel van genieten. Hij zal dus moeten kiezen tussen snel een iMac halen bij zijn lokale Apple-boer en geen studentenkorting of even wachten bij de online store en wel studentenkorting…

Bijdrager
    thomth

@CedricH
    dat klopt. Morgen bestel ik de imac, dan hoop ik dat ik hem donderdag of vrijdag heb. Ik had nog even een vraag over 1 Click. Aan welk betaal middel zit dit gekoppeld? Creditcard?

Bijdrager
    Mich

Ik ben normaal niet het type dat zaagt. Maar deze keer is het wel wat erg.
    Heb je al ooit van Google gehoord? zoveel vragen…

Bijdrager
    thomth

M’n ouders blijken een creditcard te hebben, dan is de betaling meteen dezelfde dag binnen, wordt dan goekdgekeurd en binnen 24 uur verzonden worden. Dan zou ik de iMac veel sneller hebben. Heeft iemand ervaring met betalen via creditcard en hoe snel je je bestelling dan hebt?

Bijdrager
    icecream

Weet iemand toevallig of een printer erbij enige vertraging kan opleveren?

Bijdrager
    MacBeer2

Dat snap ik niet. Als jij bij Apple aanspraak kan maken op onderwijskorting dan kan je dat ook bij de lokale APR.

Bijdrager
    thomth

Ik heb gisteren een iMac besteld en krijg net de melding dat de iMac is verzonden. Kan ik de iMac volgen bij TNT? Er staan wel codes maar geen 3GS codes voor track en trace

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.