5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ST220-Ford

iMac Late 2013 moederbord defect….

Hallo allemaal,

Ik heb een Late 2013 iMac 27″ EMC2639. Helaas kreeg ik een videokaart issue, waarna het beeld zwart werd met een paar blauwe/groene lijntjes. Helaas laat de iMac niks anders meer zien. Wel start de iMac normaal op inclusief ‘gong’ en hoor ik aan de harddisk dat deze alles goed opstart.

Ruim 2200 euro betaald en nog geen drie jaar later, pats, kaputt. Na het bezoek aan Ivizi (Heerlen) werd mij verteld dat ik twee jaar garantie had, bla bla bla. Ook na enigszins aandringen, werd het een helaas pindakaas verhaal.

Nu heb ik de iMac zelf uit elkaar gehaald, en op het moedebord is duidelijk te zien dat het gedeelte van de videokaart het zeer zwaar gehad heeft.
    Weet iemand hier, of heeft iemand de kennis, waar ik een refurbished, dan wel nieuw, moederbord kan kopen dat in deze serie past? Ik heb zelf
    de i5 processor en 16GB intern geheugen dat ik overzet naar het nieuwe moederbord.

Helaas helpt Apple je niet echt bij een machine die jonger dan drie jaar is, viel me tegen. Hoop dat iemand de oplossing heeft.

Bijdrager
    Shmoo

Hoezo helpt Apple je niet. Heb je ook geprobeerd of is dit meer een doe het zelf topic?

Van Ivizi hoef je idd. niets te verwachten, dat is echt alleen een doorgeefluik dat alleen maar gericht is op verkoop en provisie pakken. Service of enige vorm van inleven in hun klanten kunnen ze daar niet en dat is ook niet hun doel.

Lijkt mij wel sterk dat Apple je niet kan helpen, of op z’n minst een prijsopgave geven van wat het zou gaan kosten, mogelijk een leuke inruil deal maken of zoiets.

Mocht je het zelf gaan fixen dan denk ik dat je op zoek moet naar iemand die zo’n zelfde iMac te koop heeft staan omdat bijv. het display stuk is of de voeding.

Bijdrager
    goulashkanone

Je moet er niet zelf aan gaan sleutelen, want dit is gewoon een garantie kwestie.
    Levensduur van zo’n dure computer ligt wel hoger dan een kleine 3 jaar, dus heb je recht op hulp of tegemoetkoming of vervanging.
    Je moet dat alleen afdwingen, met een goed verhaal, of als je daar zelf niet toe in staat bent, met behulp van rechtsbijstand o.i.d.

Het kan niet zo zijn dat je na nog geen drie jaar met een waardeloos product blijft zitten.
    Maar nu je er in hebt lopen sleutelen, heb je grote kans dat je dat recht hebt verspeeld.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Je hebt er zelf aan gesleuteld, dan wijst Apple alleen al om die reden elke vorm van garantie of coulance af…..

Bijdrager
    rickyyy9

Oef, dit had onder garantie geregeld kunnen worden, omdat de verkoper (lees niet de fabrikant Apple, maar Ivizi) garantie moet verlenen naar redelijke economische levensduur van een apparaat. Van een dergelijke iMac mag je toch zeker verwachten dat ie 4-5 jaar meegaat.

Maargoed, omdat je hem zelf hebt opengemaakt is dit vervallen. Je zou kunnen kijken of je een moederbord van hetzelfde model kan aanschaffen op eBay. Gewoon zoeken op iMac 27 2013 logic board of a1419 late 2013 logic board.

Mocht je overigens de iMac willen verkopen, dan kan je me een berichtje sturen;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.