7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Broer T.

iMac late 2013 komt soms moeilijk uit slaap

Af en toe komt mijn iMac (21,5″, late 2013, OSX 10.9.3) heel traag uit z’n sleep mode. Ik krijg onderstaand beeld en moet echt behoorlijk rammen op toetsen en vegen met muis om ‘m actief te krijgen. Maar intussen kan ik dus wel een screenshot maken!

Mac heeft 16 GB werkgeheugen en 512MB SSD, dus dat kan het niet zijn.

Drie weken na aankoop moest er wel al een nieuw moederbord in, maar of dat er iets mee te maken heeft…

Suggesties iemand?

Bijdrager
    Qapla

Ik heb dit ook al eens gehad, enige manier hoe ik dat heb kunnen oplossen was door een herinstallatie. Niet echt de beste oplossing natuurlijk.

Bijdrager
    Broer T.

Hmm, een herinstallatie is niet helemaal het gedroomde scenario. Maar misschien wel verklaarbaar na de installatie van het nieuwe moederbord.

Dank voor je reactie.

Moderator
    Night

SMC en PRAM als eens gereset?

Bijdrager
    Broer T.

Haha, nee. Niet aan gedacht, terwijl ik zelf laatst iemand met een gierende ventilator een SMC-reset heb aangeraden! :lol:
    Morgen maar ‘ns mee beginnen.

Dank.

Bijdrager
    1984

Ik heb er in het verleden ook wel eens last van gehad, toevallig vanmorgen had ik het zelfde (al heb ik een screenshot niet geprobeerd) enfin net toen ik iets wou gaan ondernemen kwam er weer beeld, in het verleden is het altijd vanzelf weggegaan,waarschijnlijk is hij nog met iets bezig?

Bijdrager
    Broer T.

waarschijnlijk is hij nog met iets bezig?

Heb ik echt nog nooit aan de hand gehad bij een mac. Zou toch ook niet mogen, lijkt mij. En zelfs m’n jaren oude witte iMac wordt nog gewoon fris en snel wakker.

Ik zal als ik tijd heb de resets ‘ns proberen. Dan meld ik hier het resultaat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.