5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Kareld

iMac late 2013 final cut pro

Hoi,

final cut pro loopt niet zo soepel op m’n iMac 21,5 late 2013 (8gb ram, ssd, Intel iris pro). Ik edit op een Samsung T5 schijf. Bv. Drag en drop hapert 2 seconden. Soms duurt het 3 seconden voor hij speelt als ik op play druk. Bij titels frame dropping. Aan wat kan dit liggen?

is het mss tijd om te upgraden naar een MacBook pro (10% van m’n edit werk gebeurt op locatie, waar ik nu iedere keer een MacBook pro leen)? Dan wel een 2015 model omwille van de poorten.

groeten, Karel

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Kareld

Bedankt voor de tip! Is mss een optie, maar ik weet niet als ik tijd heb om al m’n beelden eerst te converteren, want zit altijd met deadlines. Ik ben van plan een 2dehands MacBook te kopen voor m’n edits op locatie. Maar zou het dan niet beter zijn om te investeren in een 15 inch MacBook?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, het is altijd handiger om een eigen MBP te hebben voor montage op locatie. Of jij die investering waard vindt, kan alleen jij bepalen.

Je kan ook op een recente MBP monteren, het enige wat je dan extra nodig hebt is een hub (met ingebouwde kaartlezer) om je externe hd in te pluggen. Zo monteer ik op een MBP 2016 en gebruik een extern scherm erbij. Geen probleem!

Bijdrager
    TheBigZ

Kareld op 2 juni 2018 om 11:25

.
    Ik ben van plan een 2dehands MacBook te kopen voor m’n edits op locatie. Maar zou het dan niet beter zijn om te investeren in een 15 inch MacBook?

FCPX kan goed gebruik maken van de (externe) AMD GPU van je Mac. Omdat jouw iMac geen discrete videokaart heeft (externe GPU) mis je nu dat voordeel.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/785863;446840/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.