9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Sid

Imac late 2013 blijft hangen bij het opstarten 'pci pause' SDXC

Beste mensen,

helaas wil mijn Imac niet meer opstarten. Ik heb meerdere tips geprobeerd die hier op het forum staan:

Het NVRAM opnieuw instellen

De System Management Controller (SMC)

Safe Mode

Maar op geen enkele manier kom ik verder dan deze foutmelding:

‘pci pause’ SDXC

Het gaat om een Imac 27 late 2013 1tb fusion drive.

Overigens kan ik wel nog bij mijn gegevens via een thunderbolt en macbook.

Enige suggesties?

Much appreciated,

Sid

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    Sid

Hey Bigz, thanks voor je links Zal het even doorlezen:-) Het enige wat ik gebruik van Logitech is een muis. En dat is eerlijk gezegd al sinds ik de mac heb.

Thanks

Sid

Bijdrager
    GoeieDag

En Little Snitch in gebruik (gehad)? Die kom ik ook tegen als mogelijke boosdoener.

Ik neem aan dat je wel in de Recovery Mode kunt komen?

Bijdrager
    Sid

Hey Goeiedag, littlesnitch nooit in gebruik gehad.

Kan wel in de recovery mode komen, maar alleen de internet recovery mode.

Heb contact gehad met apple en zij verwezen mij hier naar.

Heb geprobeerd om via deze manier mojave te installeren maar deze liep al 2 x vast en bleef een uur hangen. Ga zo de schijf proberen te repareren. Als dat niet lukt dan kopieer ik al mijn bestanden en probeer ik het wissen + nieuwe installatie van de schijf.  Waar ik wel erg tegenop zie.

Mocht dat ook niet lukken, dan denk ik dat die moet worden weg gebracht?

Thanks alvast,

Sid

Bijdrager
    Sid

Overigens heb ik schijfhulp geopend, en mijn schijf is helemaal in orde.

Wil ik vervolgens opnieuw proberen mojave erop te zetten. Krijg ik de melding dat ik lion nu niet kan installeren omdat er een nieuwer systeem opstaat.

Snap er dus helemaal niks meer van.

Heb hem nu  herstart, en nu maar eens kijken hoe lang de wachtbalk blijft. Of dat die een keer op start.

Anders toch maar de schijf wissen?

Vind het zo vreemd aangezien schijfhulp zegt dat er niks miss mee is, en om de computer nu weer lang kwijt te zijn voor een softwareprobleem vind ik erg lastig. Deze is namelijk ook voor mijn eigen job nodig (50%).

Moderator
    Night

Als je een goede (TimeMachine) backup hebt is er niets op tegen om de interne schijf te wissen en later de backup terug te zetten met de Migratie Manager. Dat geeft je tussentijds de mogelijkheid je Mac te testen of dit probleem zicht blijft voordoen.

Ik zit even naar je foutmelding te kijken, maar als ik snel lees, lijkt deze te verwijzen naar het SDXC card slot (ofwel de gleuf, waar je foto-sticks in kunt stoppen. Gebruik je deze wel eens? Kun je controleren of deze leeg en/of stofvrij is? Het kan namelijk gebeuren dat het pennetje dat registreert of er een kaart in zit, wel een kaart registreert, maar dat er verder geen kaart gevonden wordt, waardoor er een ‘halt’ optreedt in het PCI gedeelte.

Ik vond nog een mogelijke oplossing:

1. Start op in Single User mode door +S ingedrukt te houden tijdens het opstarten
    2. Typ /sbin/fsck -fy
    3. Als er ‘OK’ komt te staan, kun je door reboot te typen, je Mac opnieuw opstarten

Bij evt. fouten herhaal je het commando totdat er ‘OK’ staat.

Bijdrager
    Sid

Thanks Night, helaas is mijn externe hd met time machine kopie niet zo heel lang geleden stuk gegaan. En heb er ik in de tussentijd niet aan gedacht om een nieuwe te maken op een nieuwe externe die ik reeds heb aangeschaft (heel stom) Daarom probeer ik dus eigenlijk die optie te voorkomen. Ben overigens wel alle bestanden aan het overzetten tussen het proberen door. Mits het niet anders kan.

En de safe mode optie lukt helaas niet omdat die hierbij dus ook stopt bij de SDXC melding.

Heb ook gekeken naar de ‘gleuf’ en daar kan ik helaas niks aan merken,

deze optie ook nog geprobeerd:

‘delete the startup cache folder’

Heeft helaas ook nog niet gewerkt!

Sowieso heel erg bedankt voor de tips zo ver:-)

Bijdrager
    Sid

Beste,

ik heb er voor gekozen om toch de schijf te wissen en een nieuwe installatie te doen. Had verder eigenlijk ook geen andere opties meer.

Ben benieuwd of ik deze vervelende melding in de toekomst weer krijg.

Thanks voor jullie hulp:-)

Groetjes,

Sid

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.