6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    brownice

iMAC – lagere prijs?

hoi,

Ik sta op het punt om naast mijn Powerbook ook nog een iMAC 17″ aan te schaffen voor thuis…

2 vragen:

1. heeft iemand enig idee wanneer de iMAC 17″ ge-update gaat worden, wat de update zou kunnen zijn en niet onbelangrijk: of de prijzen voorlopig nog hetzelfde blijven??

2. zijn er plaatsen waar je goedkoper aan een mac kunt kopen dan via macstore of machouse etc???

Thx!! 8)

Bijdrager
    HSL

eh,.. twee dingen,.. je moet er vanuit gaan dat een mac ieder half jaar upgedate wordt,.. en je moet voorzelf uitmaken hoe hard je hem nodig hebt. ik persoonlijk zou heel erg balen als ik een computer koop die een of twee maanden daarna vernieuwd wordt. dus ik zou liever twee of zelfs 3 maanden wachten voordat ik een nieuwe zou kopen.
    en een vrij goedkope dealer is http://www.mailamac.nl en bij http://www.macsupport.nl schijn je hele goede support te krijgen,.. ik zou zelf Machouse afraden want daar heb ik al een hele lijst met HEEELEEE nare ervaringen mee,.. ik koop nu het liefst alles via de applestore zeker als je iemand kent die student is, dan koop je hem voor hem (zogenaamd dan) en dat scheelt je ook weer ik geloof 5%. en die prijs ligt een stuk lager dan de prijs bij de gemiddelde dealer,.. alhoewel dixons goed in de buurt kwam,.. was 50 euro duurder dan de apple studentenprijs bij een Powerbook 12″ (dat is dus goedkoper dan de normale appleprijs).

succes met afwegen,..:D

Bijdrager
    tiny

HS-L heeft zeker gelijk wat betreft wachten tot een goede tijd. ‘Weet’ dan op zijn minst wel dat er in een maand of wat misschien weer nieuwe iMacs komen. Baal dan niet maar geniet gewoon van je Macje. In uiterlijk een half jaar zal er voor hetzelfde geld weer iets veel mooiers te krijgen zijn.

Als je goedkoop wilt, moet je simpelweg blijven kijken en informeren waar je het het beste kunt halen. Evt. kijken naar aanbiedingen en zo. Maar ik ben zelf al jaren heel tevreden vij MacSupport. Hun prijzen zijn bijna hetzelfde als de Apple Store en ze gaan voor je door het vuur. Dat is mijn ervaring tenminste. Je krijgt bijvoorbeeld vervangende apparatuur van ze als er iets stuk is en gerepareerd moet worden en ze weten echt waar ze het over hebben. Eigen technische dienst ook die veel meteen al kan fiksen. Als je zo duidelijk moglijk aan hun kenbaar maakt wat je wilt, komen zij met een goede oplossing.

Suc6 en veel plezier met je aankoop. Laat je ons nog ff weten hoe het gegaan is?

Bijdrager
    Ganymedus

Je mag altijd mijn imacje overkopen.;) 15″…..

Bijdrager
    Sikko

Ook ik wil eigenlijk wachten op Panther 10.3 en ik ben benieuwd of er nog een prijsverlaging in de pijplijn zit ivm de gewijzigde stand van de euro tov de dollar.:?

Bijdrager
    Haddock

Jullie zijn wel optimistisch hoor. :? De G5 is nog niet leverbaar en men verwacht al een nieuwe iMac. Persoonlijk denk ik dat dat nog wel even zal gaan duren. Natuurlijk begrijp ik best dat je twijfelt tussen het huidige en een nieuw model maar de vraag is hoe lang je kunt en/of wilt wachten. Als een nieuwe iMac van een G5 processor wordt voorzien zal die zeker niet voor de kerst uitkomen, en waarschijnlijk zelfs pas daarna bij de Keynote. Komt de nieuwe iMac toch eerder, dan verwacht ik gewoon een snellere G4 processor en kun je je afvragen of dat het wachten waard is.

Waarschijnlijk zal Apple eerst de powerbooks voorzien van de G5 en daarna pas de consumentenproducten. Als je nu een desktop wilt aanschaffen maar niet het risico wilt nemen om binnen enkele maanden met een ‘verouderd’ model opgescheept te zitten denk dan eens aan de instap powermac G5. Gecombineerd met een CRT scherm is die niet eens zo gek veel duurder dan de huidige iMac 17″. En dan kun je er later het nieuwe 17/18″ tft breedbeeld scherm bij kopen als die uitkomt. Dit lijkt me zeker het overwegen waard!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.