20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    JeroenXC

iMac laat 2006 en Lion

Heb hier een iMac laat 2006 (wit) waarvan de schijf leeggehaald is.
    Deze mac was geleverd met Snow Leopard en later ge├╝pdatet naar Lion.

Als ik de osx opnieuw wil installeren kan dat alleen Lion zijn via internet, maar dat lukt niet met mijn iCloud.
    Krijg de melding “dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar”

Ik heb de installatie schijf van Snow Leopard maar hier gebeurd niets mee als ik die erin doe.

Hoe krijg ik deze mac toch nog aan de praat?
    Heeft iemand een lion bootable usb die ik hiervoor kan gebruiken in de buurt van Breda – Roosendaal?

Of zijn er andere oplossingen?
    Zou tof zijn als ik deze mac aan de praat krijg, is voor mijn dochter op haar nieuwe buro.

Bijdrager
    JeroenXC

Als ik Lion in de app store koop, kan ik dan wel via mijn iCloud Lion installeren?

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    JeroenXC

Door de Alt toets ingedrukt te houden kan ik wel de SL installatie schijf starten maar krijg dan de melding das OS X niet van de HD kan worden opgestart?
    Heeft dit er mee te maken dat Lion al een x geïnstalleerd is geweest?

Bijdrager
    JeroenXC
    koen op 17 november 2017

Vergelijkbaar topic: https://www.onemorething.nl/community/topic/os-voor-macbook/%5B/quote%5D

Niet echt, hij heeft een mac zonder schijf, ik een mac met schijf waarop alleen een x Lion is opgezet via een update waardoor ik SL er nu niet op kan krijgen. Alleen Lion en die heb ik niet.

Bijdrager
    stel maar

Je hebt de HDD-schijf ook al opnieuw geformatteerd?
    Is het wel een originele retail DVD, of een grijze van bijv een macbook?

Moderator
    Night

Je moet dan eerst de harddisk wissen. Klik op ‘Ga terug’ en kies ‘Disk Utility/Schijfbeheer’ uit de menubalk en wis de interne disk van daaruit. Daarna moet je wel een oudere versie van OSX kunnen installeren. Zorg wel eerst voor een goede backup, zodat je evt. data veilig hebt.

Bijdrager
    JeroenXC

Top, dacht dat de schijf al gewist was maar er stonden toch nog 3 bestanden op.
    Gewist en de installatie loopt…..

Bijdrager
    JeroenXC

Volgens mij had mijn 1e MBP Lion. Nu voor het eerst met SL aan de slag, dat viel erg tegen maar na een paar updates is het al aardig in de goede richting gekomen.
    iMac is nog verrassend snel, valt niets tegen.

Bijdrager
    JeroenXC

En om het aftesluiten, heb nog een versie van OSX Lion gevonden, deze is inmiddels geïnstalleerd en voorzien van de laatste updates.

Morgen de iMac bij dochterlief op haar mooie bureau zetten, wat zal ze blij zijn.

Bijdrager
    JeroenXC

Bedankt voor de hulp, de iMac heeft een prachtig plekje gekregen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Goed beeld nog voor zo’n oud beestje!

Bijdrager
    JeroenXC

Yep, doet het overal erg goed.
    Prima snelheid, moet alleen ff kijken hoe ik een beter WiFi signaal in haar kamer krijg.

Bijdrager
    TheBigZ

ethernetkabel? homeplug?

Bijdrager
    JeroenXC

Liever geen kabel (hoop werk), zit nu wat te schuiven met de airports en het gaat al beter (70 down / 20 up)

Bijdrager
    iMac Lover

Gaaf

Moderator
    Night

[offtopic]
    Ik vind de composite wel mooi: Allemaal vale en grijze tinten en dan die briljante kleurenfoto op de desktop als contrast.
    [/offtopic]

Bijdrager
    digilb

Ik had deze iMac ook thuis en beviel prima (met SSD en 3GB RAM).
    Maar het feit dat hij fullscreen Youtube video (1680 x 1050, dus niet eens echte FullHD) afspeelde met haperingen (via gigabit bedraad netwerk) gaf de doorslag om verder te kijken naar iets nieuws.

Bijdrager
    JeroenXC

Thanks Night!

Hier speelt hij YouTube filmpje fullscreen goed af (WiFi).
    Voor mijn dochter prima.

Loop wel tegen een paar zaken aan die het niet doen (worden ondersteund), zoals bijv. Minecraft en Office 360.
    Geen groot probleem maar het lijkt me wel top als het wel werkt.

Deze iMac gaat niet verder dan Lion (10.7) terwijl de 2007 iMac wel nieuwere OSX ondersteund.
    Van binnen zit er niet veel verschil tussen de 2006 en de 2007 iMac dus ga proberen er toch een recentere OSX op te krijgen.

Gisteren al geprobeerd om met MacPostFactor Mountain Lion (10.8) erop te krijgen.
    Ging een eind goed alleen de laatste stap niet, van de week eens rustig kijken en nog eens proberen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.