-
Q:
iMac laat 2006 en Lion
Heb hier een iMac laat 2006 (wit) waarvan de schijf leeggehaald is.
Deze mac was geleverd met Snow Leopard en later geüpdatet naar Lion.Als ik de osx opnieuw wil installeren kan dat alleen Lion zijn via internet, maar dat lukt niet met mijn iCloud.
Krijg de melding “dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar”Ik heb de installatie schijf van Snow Leopard maar hier gebeurd niets mee als ik die erin doe.
Hoe krijg ik deze mac toch nog aan de praat?
Heeft iemand een lion bootable usb die ik hiervoor kan gebruiken in de buurt van Breda – Roosendaal?Of zijn er andere oplossingen?
Zou tof zijn als ik deze mac aan de praat krijg, is voor mijn dochter op haar nieuwe buro.InactiefAnoniem17 november 2017 om 19:43Vergelijkbaar topic: https://www.onemorething.nl/community/topic/os-voor-macbook/
koen op 17 november 2017Vergelijkbaar topic: https://www.onemorething.nl/community/topic/os-voor-macbook/
Niet echt, hij heeft een mac zonder schijf, ik een mac met schijf waarop alleen een x Lion is opgezet via een update waardoor ik SL er nu niet op kan krijgen. Alleen Lion en die heb ik niet.
Je moet dan eerst de harddisk wissen. Klik op ‘Ga terug’ en kies ‘Disk Utility/Schijfbeheer’ uit de menubalk en wis de interne disk van daaruit. Daarna moet je wel een oudere versie van OSX kunnen installeren. Zorg wel eerst voor een goede backup, zodat je evt. data veilig hebt.
Ik had deze iMac ook thuis en beviel prima (met SSD en 3GB RAM).
Maar het feit dat hij fullscreen Youtube video (1680 x 1050, dus niet eens echte FullHD) afspeelde met haperingen (via gigabit bedraad netwerk) gaf de doorslag om verder te kijken naar iets nieuws.Thanks Night!
Hier speelt hij YouTube filmpje fullscreen goed af (WiFi).
Voor mijn dochter prima.Loop wel tegen een paar zaken aan die het niet doen (worden ondersteund), zoals bijv. Minecraft en Office 360.
Geen groot probleem maar het lijkt me wel top als het wel werkt.Deze iMac gaat niet verder dan Lion (10.7) terwijl de 2007 iMac wel nieuwere OSX ondersteund.
Van binnen zit er niet veel verschil tussen de 2006 en de 2007 iMac dus ga proberen er toch een recentere OSX op te krijgen.Gisteren al geprobeerd om met MacPostFactor Mountain Lion (10.8) erop te krijgen.
Ging een eind goed alleen de laatste stap niet, van de week eens rustig kijken en nog eens proberen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.