5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fuen

iMac laag volume distortion

Hoi,

Sinds kort valt het me op dat als ik muziek luister op mijn iMac via de koptelefoon of speakers via de koptelefoonpoort, dat alles van heel laag volume distorted klinkt. Ook reverb aan het einde van een liedje wordt zelfs compressed lijkt het wel, het blijft maar doorklinken, wordt niet zachter, en klinkt distorted.

Daarnaast is het ook nog zo dat als m’n iMac een tijdje geen audiosignaal uitgeeft, en daardoor dus de audio driver wordt afgesloten oid, je een keiharde ‘tik’ hoort, wat met koptelefoon op zelfs soms pijn doet, kan nooit goed voor m’n oren zijn.

Nu moet ik zeggen dat ik ook wel een beetje audiophile-ish ben, maar ik vroeg me af wat jullie van beide problemen denken. Normaal? Bekend? Of toch eens vragen in de apple store?

Bijdrager
    Lauwrence

De ‘tik’ is vrij normaal ; Apple heeft in haar oneindige wijsheid besloten het audiogedeelte uit te zetten bij x aantal minuten geen gebruik. Nu moet ik zeggen dat ik dit enkel had pre-OS X Lion en met een iMac uit 2009.

Wat de vervorming aangaat. Ik heb zelf meerdere malen ervaren met iTunes dat, met name, streams vervormd worden. Speel ik dezelfde stream in VLC: geen probleem. Wat je kunt proberen is alle audiobewerking door iTunes uit te zetten (volume levelling, crossfade etc..) en dan nog eens luisteren. En anders, zoiets als VLC proberen.

Inactief
    Anoniem

Ik heb zowel op een iMac als op een Macbook Pro. Op een iPad heb ik ´r geen last van.

Bijdrager
    robert1970

Misvormd en overstuurd geluid heb ik ook wel eens gehad en alleen bij iTunes.
    Het bleek dat de EQ van iTunes niet echt lekker werkt. Als deze uit is of op neutraal staat (alles in het midden) is er niets aan de hand. Zelfs de EQ op mijn iPod Nano 5G kraakt als je het te bont maakt.

Wat @Lauwrence al schreef; in VLC geen problemen. VLC gaat anders met geluid om (qua EQ) en die vervormd ook niet.

Bijdrager
    fuen

Ik heb ’t overal, ook in Logic, ook in Spotify, youtube, you name it. Wel alleen bij écht lage volumes (in procenten, laagste ‘stipje’ van systeemgeluid en Spotify ook heel zacht, geluid van iMac is sowiso idioot hard), maar toch.

iTunes EQ gaat inderdaad echt de fout in soms :P, maar da’s toch iets anders, klinkt ook anders.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.