11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

iMac kopen eBay.nl/macbizz.nl

Ik wil een aluminium iMac gaan kopen,maar heb een paar vragen:
    1. Is het veilig om een iMac op eBay te kopen? Waar moet ik dan op letten
    2. Heeft iemand ervaring met macbizz?

Bijdrager
    Yannes

1. Ja, het is wel veilig omdat je kopersbescherming hebt via Paypal.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    thomth

Hoe werkt die kopersbescherming? Je betaalt toch pas als het product is aangekomen en goed is?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    KarelWillem
    Yannes op 16 januari 2011

1. Ja, het is wel veilig omdat je kopersbescherming hebt via Paypal.

Da is wel heel erg optimistisch gesteld.
    Paypal staat niet in voor de kwaliteit van het geleverde product of zo.
    Het is alleen leveren of niet leveren wat ze dekken, en dat nog onder een stevige rij voorwaarden.

Je kunt dus bij wijze van spreke rustig een half lege of gare iMac geleverd krijgen, zonder dat Paypal daar wat voor je aan zal gaan doen.

3. PayPal onderzoekt de claim en neemt een beslissing.

En daar zit het hem nu net in. Die beslissing wordt niet zomaar genomen. Dan moet je wel heel erg hard kunnen maken dat er wat aan de levering mankeert. Of beter gezegd; dat je iets geleverd hebt gekregen wat niet in de advertentie stond.

Bijdrager
    klonic

Ik denk dat hier allemaal niet de kracht van ibay achter zit. Wat mij betreft is de kracht namelijk dat gebruikers elkaar beoordelen en de verkoper kan hier niets aan veranderen, frauderen is dus onmogelijk want de verkoper krijgt dan veel slechte reviews! Daarnaast kan je bijna altijd met paypal betalen en dan zijn je aankopen verzekerd. Daarnaast betaal ik zelf altijd via creditcard mn paypal, dan is de boel dus dubbel verzekerd.

Bijdrager
    klonic

Check trouwens wel de voorwaarden van paypal en je cc maatschappij, de verzekering heeft namelijk bepaalde voorwaarden;)

Bijdrager
    Yannes

Het was anders geen probleem om 5 euro via kopersbescherming terug te halen voor software van een particulier die nooit iets terug heeft gezegd over mijn claim. Computer zou ik eerlijk gezegd niet kopen, bij mijn Xbox klopten al een paar dingetjes niet, maar aangezien ik nog 20 pond moest betalen heb ik daarvan gewoon de helft gedaan omdat hij mij ook nakte.

Bijdrager
    Little Idiot

Het is gewoon een Nederlands bedrijf met leveringsvoorwaarden, waarom zou je dan via ebay kopen? Als je nieuw koopt zijn ze niet goedkoper. Tweedehands kan omdat je garantie krijgt, maar daar zijn meer aanbieders van. Ik zou fijn voor een winkel in de buurt kiezen, Als er wat mis is krijg je de gebruikelijke drama’s met opsturen en wachten, reken maar eens uit wat dat gaat kosten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.