14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Pretletter

iMac kopen bij Mail a Mac

Kunnen jullie me de voor en tegens geven van het kopen van een iMac bij Mail a Mac?

Ik heb wel eens gehoord dat ze alleen iMacs verkopen die defect zijn geweest en bij Apple zijn teruggebracht ivm met garantie. De koper krijgt dan een nieuwe iMac en de defecte wordt gerepareerd en door Mail a Mac verkocht. Is dit inderdaad waar en zo ja, is dt erg?

alvast erg bedankt

Stevan

Bijdrager
    mvdenberg

Waarom koop je je mac gewoon niet bij de online Apple store? Ik zie dat het bij de instap model iMac de Apple store 10 euro duurder is.
    De Apple store heeft goede voorwaarden, zoals het terug sturen zonder reden binnen een aantal dagen. Dus mocht er een nieuw model uitkomen, en je hebt net een nieuwe….

Bijdrager
    Shannon

Welkom bij dit forum.

Dit bericht hoort echter bij het onderdeel algemeen van dit forum. Ik heb geen ervaringen met mail a mac, kan je daarmee niet mee helpen.

Groeten,

Guido

Moderator
    Koen van Tongeren

Topic verplaatst naar Algemeen.

Bijdrager
    Its Showtime

Vergeet niet dat er bij mail a mac nog BTW komt bij de prijs die er bij mail a mac staat. Dus echt goedkoper is het over het algemeen niet. Maar voor de rest is de service wel goed. Persoonlijk zou mijn voorkeur toch voor de officiele Apple store gaan.

Om de uiteindelijke prijs te zien moet je het product wat je wil hebben even in je mandje doen. Dan zie je snel wat het verschil is door de Apple store en Mail a Mac

Bijdrager
    Pretletter

Het is ongetwijfeld allemaal goed bedoeld, maar antwoord op mijn vragen heb ik niet gekregen. Ik heb het helemaal niet over prijzen gehad. Ik wil alleen weten, afijn, wat ik wil weten staat in mijn eerdere bericht.

Ik hoop dat ik antwoord op mijn vragen krijg.

Stevan

Bijdrager
    huinkroese

Ik koop eigenlijk alles bij Mail-a-Mac, en het is niet zo dat ze alleen ‘refurbished’ computers verkopen, alle computers die ze verkopen zijn gewoon nieuw en hetzelfde als bij Apple.
    Ze verkopen in tegenstelling tot Apple wél ‘refurbished’ (dat zijn die gerepareerde computers waar je het over had) en daar heb ik er ook ooit een van gekocht, en een hoop ellende mee gehad, dus dat zou ik niet doen als ik jou was.
    Verder zijn ze véél sneller dan Apple, en ook als er iets stuk is kun je gewoon bellen etc. en krijg je meteen reactie. Ik heb nu één keer iets bij de online Apple store gekocht, en zo ongelofelijk veel gezeik mee gehad (en nog steeds) dat ik dat nooit meer ga doen. Dus:

– Eerste keus: een echte winkel; iets duurder, maar héél fijn om ergens naar toe te kunnen.
    – Tweede keus: Mail-a-Mac
    – Eigenlijk geen optie: online Apple store. Duurt weken voor je je computer krijgt, en als er iets stuk is moet je eerst minstens vier keer een half uur aan de telefoon hangen om het gefixed te krijgen. Hel.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Het gaat hem of ze bij MAM ouwe/kapotte macs repareren en verkopen, ik weet niks hiervan want heb er nog nooit wat gekocht , maar ik wil ook wel graag het antwoord wete

Bijdrager
    Pretletter
    ”huinkroese”

Ze verkopen in tegenstelling tot Apple wél ‘refurbished’ (dat zijn die gerepareerde computers waar je het over had) en daar heb ik er ook ooit een van gekocht, en een hoop ellende mee gehad, dus dat zou ik niet doen als ik jou was.

Begrijp ik goed dat ze die refurbished niet als nieuwe Mac’s verkopen maar ze refurbished Mac’s verkopen naast ‘gewone’ nieuwe Mac’s?
    Staan de refurbished Mac’s dan ook apart op hun site?
    Het gaat er mij om dat als ik een nieuwe Mac koop ik geen refurbished Mac krijg zonder dat ik dat weet.

Stevan

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Pretletter”

…Het gaat er mij om dat als ik een nieuwe Mac koop ik geen refurbished Mac krijg zonder dat ik dat weet…

Nee, natuurlijk krijg je geen refurbished als je een nieuwe besteld!
    Denk je nu werkelijk dat Mail-a-Mac al zoveel jaren zou draaien als ze dat geintje keer op keer zouden flikken?

Bijdrager
    huinkroese

Haha, inderdaad. Er staan zowel nieuwe, als refurbished modellen op hun site, alhoewel die refurbished modellen er eigenlijk bijna nooit zijn…

Bijdrager
    ewd

….en ik heb gehoord dat het weer een onderdeel is van macsupport is uit oa uitgeest…

Bijdrager
    MJG

Als je de huidige iMac wil zou ik even bij iFactors kijken.
    20″ voor 1350,- en de 24″ voor 1750,-

Geblokkeerd
    Breuf
    ”KarelWillem”

Denk je nu werkelijk dat Mail-a-Mac al zoveel jaren zou draaien als ze dat geintje keer op keer zouden flikken?

Wijsneus.

Breuf

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.