14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Loyd

iMac kopen

Hallo, Door de brakke hardware op laptopgebied van Apple richt ik mij nu op de aanschaf van een IMac. Welke iMacs zijn nu de moeite om nog te kopen, of is het hier ook weer beter om de update af te wachten? Dat had ik met de Air wel gedaan maar die was weer 350 duurder dus dat is hem niet geworden.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Als je absoluut een laptop wil, dan is de macBook Pro 15 inch uit 2015 een aanrader. Ik heb zoeen aangeschaft en ben tevreden.

(Ik speel wel geen games op die Mac en doe geen zware videobewerkingen)

Maar een iMac zal een betere grafische kaart hebben. Wil je een 21,5 of 27 inch scherm? Neem zeker een Quad-core.

Hoe dan ook, koop geen iMac met een harde schijf. Dat is echt onaanvaardbaar traag. Best is een SSD, en anders een 2 of TB fusion drive maar alleen als het echt niet anders kan. Een 1TB fusion drive heeft slechts 24 GB SSD-gedeelte. Als het budget echt te klein is koop dan een iMac met harde schijf en een externe bootable SSD.

Bijdrager
    Shmoo

Wat ga je doen, wat verwacht je en hoe dringend ben je opzoek?

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Als je al een Air in je vergelijking opnam kan je prima doen met een iMac met dual of quad core i5, al dan niet met het grotere 27″ display.  Hangt allemaal van het budget af, maar absolute must-haves vind ik een SSD..  RAM hangt ervan af wat je erop gaat doen uiteraard.

Bijdrager
    Balsjer

Ik heb in juni een tweedekans (getourneerde artikelen) iMac 27” 2017 model, i5 3,4GHz, 16GB/SSD 512GB gekocht bij Coolblue voor een mooie prijs. Kijk maar eens bij de tweedekans modellen, deze zijn geretourneerd door klanten, maar hagelnieuw en, met volledige garantie. Ik ben er tot op heden zeer tevreden over.

Bijdrager
    SvS

Macmini’s zijn nu eigenlijk betere optie dan de iMacs door recente vernieuwingen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Macmini’s hebben momenteel inderdaad een betere processor maar wel een beduidend mindere grafische kaart.

Bijdrager
    Loyd

Mac mini heb ik ook aan zitten denken maar daar komen nog een hoop meerkosten bij zoals een goed scherm, keyboard en dergelijke. Ik gebruik hem voor niet al te zware toepassingen en administratieve dingen. Dus alles waar de iPad net iets te onhandig voor is.

Neem een goedkope Windows laptop zou je dan denken. Maar nee dat tijdperk ligt achter me en wil perse Mac os

Bijdrager
    Ziegler

Wat is nu precies je probleem? Voor huis-tuin-en-keuken-gebruik maakt het toch geen bal uit welke je koopt. Dat kan op alle modellen inclusief alle laptops.

Bijdrager
    Dédé

Wij hebben een Imac 27″ met 16 GB geheugen en dat is zalig voor Affinity Photo & Designer. De kleinste opslag SSD 250 GB en behalve de apps <span style=”text-decoration: underline;”>alles</span> op externe harde schijven wegens veel foto’s, video en grote iTunes bib. Voor u misschien overkill. Daarnaast hebben we een MacBook Pro (late 2015) voor onderweg waar tevens Affinity lekker op draait. De iMac is nu 2 jaar en onze vorige 24″ (stond 2 jaar bij m’n schoonvader) heeft het afgelopen zomer na 10 jaar begeven. In uw geval zou ik eens kijken naar een laptop. Kan je ook meenemen op reis als je wil.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat Ziegler zegt. Ik weet dat je met ‘brakke hardware’ de MacBook Pro 13″ zonder Touch Bar bedoeld, maar de rest van het aanbod is gewoon geschikt voor je doel. Prijs is dan het grootste punt. Een iMac nu nieuw kopen is dan misschien weer zonde vanwege iets verouderde hardware. Het goedkoopste is een Air die je dus ook niet wil, of een mini waarvoor je geen randapparatuur hebt liggen. Dan blijft er nog tweedehands over maar dat heb je allemaal zelf ook al bedacht.

Mijn punt; met de bovenstaande reacties zou je al genoeg moeten weten over iMac, de rest van het aanbod is ook bekend, dus je zal waarschijnlijk zelf de knoop moeten doorhakken.

Bijdrager
    Rick

@loyd Voor jou maakt het geen zak uit welke MacBook mac mini of iMac je koopt. Die kunnen allen aan waar jij ze voor gebruikt.

Bijdrager
    Loyd

Oké bedankt voor jullie reacties

Bijdrager
    Loyd

Heb een 1 jaar oude iMac retina gekocht met nog een jaar garantie voor 1000. Weliswaar de instapper maar voor wat ik ermee doe prima.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.