10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    QuikCyborg

iMac Kopen

Beste Maccers, :D

Nou de nieuwe iMac er is en ik pas jarig ben geweest/geslaagd ben enz. zit ik te denken om een Mac te kopen. Maar wel wanneer Leopard uit is. En dan waarschijnlijk:

·2,4-GHz Intel Core Duo 2
    ·2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM – 2×1 GB
    ·500 GB Serial ATA-schijf
    ·SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
    ·Apple Mighty Mouse
    ·Toetsenbord (Nederlands) + Mac OS X (Nederlands)
    ·ATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB memory
    ·24-inch glossy widescreen LCD
    ·AirPort Extreme
    ·Bluetooth 2.0 + EDR

En dan voor Eur. 1.663,03 want ik kan het via iemand bestellen die waarschijnlijk de BTW er af kan krijgen.

Op deze Mac wil ik dan voornamelijk gaan Video-Editen (Opleiding), Photoshoppen en een beetje Gamen via BoothCamp. En natuurlijk ook internetten enz.

Ik zat steeds te twijfelen tussen de 20inch en de 24inch, maar met video-editen lijkt me 24inch wel handig en ik kan dan ook Full HD afspelen.

Ik heb dan ook nog wat vragen:

– Ik heb veel gelezen over het spiegelen van het Beeldscherm, maar hoe zit dat nou allemaal, heb je er bijv. alleen last van als je iMac uit staat ?

– Als ik deze iMac zo bestel hoeveel Harde Schijven zitten er dan in ? Want ik dacht dat je voor BootCamp 2 harde schijven nodig had.

– Met bootcamp kan je toch Vista of Xp instaleren ?

– Is dit een goede Grafische kaart voor de ‘’nieuwe’’ games ?

– Denken jullie dat deze Mac een goede keus is ?

Alvast Heel Erg Bedankt !! :wink:

QuikCyborg :apple:

Bijdrager
    velvet

Aangezien ik zelf ook wacht op Leopard, kan ik niets uit eigen ervaring vertellen. Wel hoor ik overal dat het erg meevalt met de reflectie. Voor de rest.. was het niet 1.864,71 euro ex. btw?

Bijdrager
    KarelWillem

– Er zit altijd één Harddisk in een iMac
    – Voor Bootcamp heb je twee partities nodig, dat is wat anders als twee HD’s.
    – Met Bootcamp kun je XP en/of Vista installeren
    – Ja, een goede grafische kaart
    – Lijkt me een goede keus

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb dezelfde configuratie besteld (9 sept.) en die werd gisteravond verzonden als ik dat, de bestelling volgend, mag geloven. Binnen op 19 sept. als alles goed gaat.:)
    ik heb echter 1 GB geheugen besteld (standaard) maar koop er zelf nog 2 GB bij.

Bijdrager
    velvet
    ”Dick

Ik heb dezelfde configuratie besteld (9 sept.) en die werd gisteravond verzonden als ik dat, de bestelling volgend, mag geloven. Binnen op 19 sept. als alles goed gaat.:)
    ik heb echter 1 GB geheugen besteld (standaard) maar koop er zelf nog 2 GB bij.

Daar raak ik de draad tot nu toe kwijt. (ff hijacken!:wink: ) Als je zelf geheugen erbij koopt en erin zet (of laat zetten) dan ben je al gauw goedkoper uit. Maar.. vervalt dan niet de garantie?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, de garantie vervalt niet.

Er zit een keurig apart klepje om bij het geheugen te komen.

Bijdrager
    QuikCyborg
    ”KarelWillem”

Kan je daar miss uitleg of meer informatie over geven want op de Apple site staat er nix over :P

Want kan ik deze er dan gewoon heel makkelijk bij zetten ?
    http://www.pixmania.nl/nl/nl/455586/art/kingston/valueram-1-gb-ddr2-sdram.html

Bijdrager
    josephusjg
    ”QuikCyborg”
    ”KarelWillem”

Kan je daar miss uitleg of meer informatie over geven want op de Apple site staat er nix over :P

Want kan ik deze er dan gewoon heel makkelijk bij zetten ?
    http://www.pixmania.nl/nl/nl/455586/art/kingston/valueram-1-gb-ddr2-sdram.html

Achter deze link (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306204-nl) vind je een handleiding van apple zelf hoe dit te doen.

Kijk in het eerste sticky bij Hardware over macs en ram; velgestelde vragen. Dan lees je ook dat je van Kingston moet gaan voor de kta serie en niet de kvr serie zoals die bij pixmania.

Over het spiegelen van het beeldscherm: Ik had mijn bedenkingen, maar had geen alternatief (althans, de witte imac was voor mij geen optie). Ik schrok toen ik de imac thuis had staan, maar vroeg me na 15 minuten af of het weg was. En het was niet weg, maar het viel niet meer op. Mijn perceptie is dat het opvalt als je er op let, maar zodra je aan andere dingen denkt of naar andere dingen kijkt, de spiegelingen verdwijnen. En momenteel probeer ik serieus spiegelingen te zien, maar ik zie het alleen als ik met mijn hoofd naar beneden ga; dan zie ik de lamp achter me en verder niets.

Prachtig apparaat! Gewoon doen!

groeten,

Jos

Bijdrager
    QuikCyborg

Bedankt voor de Informatie :wink:

Maar hoeveel van die Ram-dingen kunnen er in 2 ofzo ? Dus als hem koopt zit er 1tje met 1g in ?

Alvast Bedankt !

Edit: Volgens mij, als ik een beetje met mijn gebrekkig engels lees, zijn er 2-slots en waarvan dan 1tje met 1g zit als je hem koopt. Ik denk dat ik er dan een 2g bij wil zetten, maar weten jullie een website waar ik die kan kopen of nog makkelijker een winkel ?

:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Er is 1 slot gevuld en er kan er dus nog 1 bij.

Winkels:
    Dixons
    Dynabyte
    Apple resellers
    etc.

Overal dus eigenlijk,

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.