16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeedraak

iMac ‘knettert’

Ik heb met Bootcamp een partitie gemaakt om Windows te installeren, wat nog niet gelukt is. Sindsdien ‘knettert’ mijn iMac zachtjes als hij aan het werk is. Het is een nieuwe iMac G5 en ik maak me hier een beetje zorgen over. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Bijdrager
    sypie

Een nieuwe iMac G5? Ik zou terug naar de dealer voor garantie…

Bijdrager
    tommy666

Wat sypie bedoelt:
    Een nieuwe iMac G5 bestaat niet,de Gx reeks is al een tijdje geleden stopgezet, sindien zijn we over gegaan op Intel. Dus ofwel heb jij een G5, ofwel een witte Intel,ofwel een Alu Intel iMac.

PS: Kun je dat geknetter eens beschrijven? Klinkt het als elektriciteit of eerder als een kop van een harde schijf die veel weg aflegt?

Bijdrager
    Fireman

Ruik je ook een brandlucht?

Bijdrager
    DrStrange
    ”Fireman”

Dit verzin je niet: komt Fireman eran

*proest* 8)

Bijdrager
    Fireman
    ”DrStrange”
    ”Fireman”

Dit verzin je niet: komt Fireman eran

*proest* 8)

:bigsmile:

Ik heb genoeg huizen in rook op zien gaan die (vermoedelijk) door dit soort geintjes zijn begonnen.

Ik vertel hopelijk wel wat nieuws toch??:?

Bijdrager
    defores

Misschien je hardeschijf af/stuk? dus even na laten kijken.

Bijdrager
    Zeedraak

Ik kan het moeilijk omschrijven. Het klinkt inderdaad zoals elektriciteit in films weergegeven wordt. Ik weet niet hoe een een harde schijf werkt, maar het lijkt erop dat iets over de harde schijf heengaat en daarbij te hard drukt.
    Het is overigens een Intel Core 2 Duo. Omdat ik hem de 23ste ontvangen had, dacht ik dat ik hem nog kon terug sturen, maar ik kreeg de melding dat dit niet meer mogelijk was. Ik zal morgen eens bellen.

Geen brandlucht, gelukkig.

Bijdrager
    henkverhaar

Electrisch geknetter lijkt me niet heel waarschijnlijk — mijn DUal G5 op het werk heeft iets dergelijks. Bij sommige programma’s hoor je de machine ‘denken’ — onder andere MS Word heeft er een handje van als je bijvoorbeeld de muisknop ingedrukt houdt. Het is geen harde-schijf geluid, daar is het te zwak voor, maar het is wel duidelijk gerelateerd aan bepaalde soorten activiteiten, veelal als je weet dat de processor in een tight loop bezig is. Hij doet het al vijf jaar, dus ik maak me er niet meer druk om, maar maf is het wel…

Henk

Bijdrager
    arri
    zeedraak

…ik weet niet hoe een hardeschijf werkt…

zo ongeveer:
    no plugin wants to play this?

alleen is dit een kapotte…:)

Bijdrager
    janbergstra

Zou eerst eens de windowspartitie er af halen, benieuwd of ie blijft knetteren

Bijdrager
    Zeedraak
    ”janbergstra”

Zou eerst eens de windowspartitie er af halen, benieuwd of ie blijft knetteren

Het ontstond eigenlijk nadat ik de partitie verwijderd had. Ik heb opnieuw een partitie gemaakt in de hoop dat het gecorrigeerd zou worden, maar dat is niet het geval.

”arri”

zo ongeveer:

Verhelderend. Ik neem aan dat bewegende deel een kop bevat die de schijf leest?

”henkverhaar”

mijn DUal G5 op het werk heeft iets dergelijks. Bij sommige programma’s hoor je de machine ‘denken’. Het is geen harde-schijf geluid, daar is het te zwak voor, maar het is wel duidelijk gerelateerd aan bepaalde soorten activiteiten, veelal als je weet dat de processor in een tight loop bezig is.
    Henk

Het heeft inderdaad met activiteit te maken, maar tegelijk klinkt het ‘ongezond’. Misschien is er niets aan de hand, maar mijn vorige Mac was een beetje een zorgenkindje en ik ben nu dus extra alert op mogelijke defecten.

Bijdrager
    strigoi

Mac OS X installatie DVD erin, opnieuw opstarten met de ‘D’ ingedrukt en hardware test laten uitvoeren. Misschien dat je ook nog ‘Schijfhulpprogramma’ (te vinden in Hulpprogramma’s) een controle kan laten uitvoeren. Of alles eraf gooien en Mac OS X Leopard opnieuw installeren, na dat je alles hebt gebackupped de Mac OS X installatie DVD erin en opnieuw opstarten met de ‘C’ ingedrukt. Anders contact opnemen met Apple. Succes!

Bijdrager
    digideon

Een knetterend geluid kan ook heel goed veroorzaakt worden door een (kapotte) voeding. Ik zou ‘m gewoon effe laten checken door je dealer/leverancier.

Bijdrager
    elice82

Ik kan maar een ding zeggen.
    Zie hier.

Het geluid van het filmpje begon automatisch af te spelen. Dit kwam bekend voor!

Bijdrager
    Dagaloni

uuhm heel logisch dat ik dit zeg maar is het misschien een kapotte speaker?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.