20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

iMac kinderziektes

Goede avond OMT’ers,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iMac. Nu ben ik al tegen een aantal fouten/vaslopers gelopen. Front Row blijft vaak hangen bij het aan en uit zetten. Het maakt niet uit of ik hem opstart via de remote of via cmd + esc.
    Wat ik echter hinderlijker vind is dat soms mijn F-toetsen het af en toe niet meer doen, ik kan dan bijvoorbeeld het volume dan niet meer aanpassen en ook geen andere track aanzetten.

Kennen jullie dit en weten jullie wat ik hieraan kan doen?

Moderator
    unSOUND
    ”Emiel

Front Row blijft vaak hangen bij het aan en uit zetten.

Gebruik je toevallig de Perian plugin ?

”Emiel

Wat ik echter hinderlijker vind is dat soms mijn F-toetsen het af en toe niet meer doen.

Zit het toetsenbord direct op de iMac, of via een Hub ?

Bijdrager
    Pixelpusher

Het toetsenbord zit er direct op. De muis zit op zijn beurt weer in het toetsenbord, dit lijkt me echter normaal.

Ik gebruik geen Perian, althans volgens mij niet, ik weet niet eens wat het is.

Moderator
    unSOUND
    ”Emiel

Het toetsenbord zit er direct op. De muis zit op zijn beurt weer in het toetsenbord, dit lijkt me echter normaal.

Ja, dat is normaal Maar ik heb bij meer mensen gezien dat als je de muis / toetsenbord op een goedkope hub aansluit, deze soms vreemde kuren kan vertonen…

Ik gebruik geen Perian, althans volgens mij niet, ik weet niet eens wat het is.

Het is een imitatie van een aantal plugins ( DivX en dergelijke ) zodat je meer types films kunt kijken in QuickTime / FrontRow. Helaas zorgt het ook voor meer problemen dan de originele plugins… Het soms spontaan vastlopen van FrontRow is zo’n probleem.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    ”Emiel

Goede avond OMT’ers,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iMac. Nu ben ik al tegen een aantal fouten/vaslopers gelopen. Front Row blijft vaak hangen bij het aan en uit zetten. Het maakt niet uit of ik hem opstart via de remote of via cmd + esc.
    Wat ik echter hinderlijker vind is dat soms mijn F-toetsen het af en toe niet meer doen, ik kan dan bijvoorbeeld het volume dan niet meer aanpassen en ook geen andere track aanzetten.

Zo snel mogelijk terug naar de winkel. Het is gloednieuw en moet naar behoren werken.

Bijdrager
    Hengheng

@unSound

Ik lees vaak dat je een aversie tegen Perian hebt.
    Ik heb ook de indruk dat veel mensen Perian gebruiken.
    Misschien dat je in je topic “Meest gestelde video-vragen” e.e.a. over Perian kan toevoegen.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Emiel

Ik ken dat niet, maar ik zou terug gaan naar de verkoper.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Hengheng”

@unSound

Misschien dat je in je topic “Meest gestelde video-vragen” e.e.a. over Perian kan toevoegen.

Laatst downloade ik een 60GB grote torrent (ja ik weet het mag niet) van de complete Startrek TNG
    In de “user comments” zag ik staan: “er zit geen geluid bij”
    eigenwijs als ik ben, startte ik de torrent. En ja hoor: geen geluid
    Van de 7 players die ik op de hd heb staan deed 1 het goed (en dat was dus niet VLC of QT (het was Miro)
    Pas na het installeren van Perian (waar ik nooit problemen mee heb) werkte het geluid weer in QT
    Het formaat van de torrent was overigens “gewoon” avi (andere avi bestanden die ik heb hadden van zich zelf al gewoon geluid)

Moderator
    unSOUND
    ”Hengheng”

@unSound

Aversie is een groot woord. Ik vind het alleen jammer dat zoveel mensen het installeren zonder zich bewust te zijn van de nadelen die Perian heeft vergeleken met de originele plugins. Ik heb zelf Perian hier wel op mijn HD liggen, maar ik heb hem altijd uitgeschakeld, tenzij het echt moet.

Mijn hele speech over Perian heb ik al in meerdere topics geschreven, zoals deze:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1758194#1758194

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Emiel, kun je het probleem reproduceren met een andere gebruiker?

Zo niet, zit er iets in je gebruiker fout, wellicht iets in je login items?
    zo wel, probeer een ‘Archive en Install’.

Je kunt ook een Hardware test doen: Opstarten met de ‘D’ toets ingedrukt.
    Als dat allemaal niet helpt…. back to the store denk ik.

Bijdrager
    Pieterr

Speciaal voor unSOUND:;-)

Perian 1.1.2 has been released.

* Fixed update checker never running – this version requires a manual install
    * Enabled frame-dropping on AppleTV
    * Fixed some frames being lost in AVCHD/.mp4 with newer versions of QuickTime
    * Fixed another ffmpeg crash on G3s

Bijdrager
    Hengheng

Lol !

Bijdrager
    iPJ

Even bbetje off-topic maar je zei dat je hem kon aan doen met je remote… Kan dat ook op een macbook??

Moderator
    unSOUND
    ”Pieterr”

Speciaal voor unSOUND:

Prachtige update ! Alle nadelen die ik eerder noemde zitten er nog steeds in… :|

Bijdrager
    MrAcid
    ”iPJ”

Even bbetje off-topic maar je zei dat je hem kon aan doen met je remote… Kan dat ook op een macbook??

Ja, druk op Menu.

Bijdrager
    sven-
    ”unSOUND”

Prachtige update ! Alle nadelen die ik eerder noemde zitten er nog steeds in… :|

:D

Worden de subtitles (.srt bestanden) ook nog steeds zo lekker groot weergegeven?

Bijdrager
    iPJ
    ”MrAcid”
    ”iPJ”

Ja, druk op Menu.

Ook uitzetten?? :D :D :D :D

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

jep.
    ‘Menu’ zet frontrow aan en uit

Bijdrager
    iPJ
    ”Sullivan”

jep.
    ‘Menu’ zet frontrow aan en uit

Alleen Front Row of ook de hele Mac?

Bijdrager
    Hengheng

Alleen Frontrow.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.