6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Speedooo

iMac kan niet verbinden met AirPlay (iPad en MacBook wel)

Ik gebruik al tijden mijn Airport Express zonder problemen. Ik ben een gigantische fan van dit Apple apparaat en werkt fantastisch samen met mijn Audioengine A5 speakers. Tot ik gisteren iets merkwaardig tegenkwam. Het is niet meer mogelijk om muziek naar mijn Airport Express te streamen vanaf mijn iMac.

Het bekende AirPlay icoon wordt wel weergeven rechtsonder, maar elke keer blijft er een venster naar voren komen met de melding: “Verbinden met Airport Express”. In het verleden duurde dit 3 tellen. Tegenwoordig gaat deze niet meer weg.

Nu komt het vreemde: Mijn MacBook en iPad hebben geen problemen om met mijn Airport Express te verbinden. Met deze twee werkt hij nog fantastisch samen.

Ik heb mijn Airport Express al terug naar fabriek instellingen gebracht en iTunes opnieuw geïnstalleerd. Geen van deze twee oplossingen heeft gewerkt. Wat kan ik nog doen?

Bijdrager
    Speedooo

Ik ben een beetje verder aan het klooien met mijn computer. En ik heb gezien als ik met de ALT toets op het Wi-Fi icoon druk dat ik meer informatie kan zien over mijn netwerkverbinding.

In mijn huis hebben wij een TimeCapsule die twee signalen kan uitzenden. Een 2,4 GHz signaal en een 5 GHz signaal. Beide netwerken hebben een verschillende naam, bv: Airport en Airport5GHz. Nu ben ik met mijn iMac verbonden met Airport5GHz, maar nu zie ik bij kanaal het volgende staan:

Op mijn MacBook klopt dit echter wel:

Zou dit een reden kunnen zijn? Zo ja, hoe is dit op te lossen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Lijkt me een gevalletje van;
    – Airport aan/uitzetten
    – Werkt dat niet, dan iMac herstarten
    – Werkt dat niet, dit airport netwerk verwijderen als een bekend netwerk en daarna opnieuw toevoegen

– werkt dat niet probeer dan alsnog je Airport Express te herstarten..

Bijdrager
    jupilerman

Welk OS heb je? Lion?
    kijk hier eens

Bijdrager
    thijsbox

Tjongejonge. Van die plug and play-mentaliteit van Apple is nog weinig over.

Bijdrager
    MauritsBD

Heb dit probleem ook, met m\’n mac en Windows pc, tot nu toe heeft niets geholpen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.