16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    stavros

iMac juist uit de doos zeer traag en toetsenbord stuk

Vandaag juist tegen sluitingsuur de macwinkel binnengedoken een een nieuwe iMac gekocht.

Installatieproces laten lopen, alles overgezet via time machine, maar er zijn toch een paar dingen die ik abnormaal vind

Ten eerste duurt het opstarten (heb al meerdere keren geprobeerd) meer als een minuut.
    Als ik de mac aanzet, krijg ik gedurende 40 seconden een wit/grijs scherm, vanaf dan begint het cirkeltje te draaien.

Is dit normaal voor een imac, aangezien ik mijn macbook (2 j oud) gewoon ben die sneller is

Dan kwam ik tot de bemerking dat op het draadloos toetsenbord de toetsen B, G en T niet werken,

Wat is jullie mening hierover ???

Geblokkeerd
    Anoniem

inpakken en terug naar de macwinkel morgen

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Over dat toetsenbord:
    Meteen terug naar de winkel! Probeer eerst nog wel even een schone installatie.
    Over de iMac zelf:
    Ik denk dat iets uit de TM-backup een beetje dwars zit. Probeer eens een schone installatie.

Geblokkeerd
    Anoniem

doe schone instalatie als dan alles gewoon werkt gebruik migratie assitent om als je dingen over te krijgen

Bijdrager
    stavros

Ik zal schone installatie proberen?

Toen ik hem voor de eerste keer aanzette duurde het ook een poosje vooraleer alles begon.

dank alvast voor de snelle reacties

Bijdrager
    me.com

Je moet even de opstartschijf selecteren bij Systeemvoorkeuren – Opstartschijf.

Opstarten zal dan zeker sneller moeten gaan.

Bijdrager
    dionysos

Het lange grijze scherm betekend dat de imac bluetooth toestenborden en muizen aan het zoeken is. Is zeker geen reden om hem terug te sturen.

Bijdrager
    me.com

Onzin, anders zou mijn iMac of MacBook Pro dat ook moeten doen. Het is simpel te verhelpen door middel van een opstartschijf te kiezen of een PRAM-reset te doen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bovendien is je Mac de eerste paar uren dat je’m gebruikt sowieso nog erg langzaam, omdat Spotlight nog z’n indexen aan het bouwen is, enz. Dus….

1. Heb je geen BT apparaten, zet BT uit.
    2. Laat je iMac lekker sleepen, ipv uit te zetten
    3. Laat Spotlight z’n ding eens effe lekker afmaken
    4. Terug met dat toetsenbord:)

Bijdrager
    barrZ

mijn iMac 21.5 inch start in 55 sec. op.

toetsenbord idd. terugbrengen als het echt niet werkt.

Bijdrager
    Oppie

Zou gewoon eens even een schone installatie doen; er zal de nodige meuk zijn meegekomen via M.A….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Inderdaad, eerst even een schone installatie en dan even uit proberen zonder third party software. In de regel start een “out of the box” Mac op in pakweg 30-40 sec. Maar dan moet je eigenlijk beginnen met tellen vanaf het radertje. Zolang het scherm grijs is zonder dat radertje test de computer het RAM, en zoekt hij naar aangesloten hardware. Dus hoe meer RAM of hoe meer er aangesloten is, hoe langer dat duurt. En draadloos spul duurt wat langer dan de rest. (Kijk eens of het iets uitmaakt als je de BT apparaten uitzet)

Bijdrager
    stavros

Ok allemaal bedankt, vanaf het radertje begint te draaien is hij wel vrij snel, Ik heb nu een clean install gedaan, en hij gaat al wat sneller, nu nog morgen terug naar de winkel om het toetsenbord te wisselen en ben helemaal back in business, bedankt voor de tips want ik dacht echt dat ik een kat in een zak had gekocht.

Bijdrager
    Vinhelper

Hoe is het met het toetsenbord afgelopen?

Ik ben wel benieuwd.:smile:

Bijdrager
    Kenneth55

IK had een Imac 21,5 inch 3.06 processor. Met snow leopard,
    Ik heb een 21,inch i5 gekocht en de oude aan een vriend verkocht.
    Ik probeer een schone installatie voor hem erop te doen en krijg het niet voor elkaar.
    Ik doe de meegeleverde snow leopard erin en en dan begint het installeren en duurt circa een uur. Als het uurtje voorbij is blijkt alles wat ik erop geinstallerd had er nog steeds op te zijn inclusief mijn naam en wachtwoord.
    Ik ben gaan googelen en las dat ik bij het opstarten de C toets ingedrukt moest houden.
    Heb ik gedaan en heb precies hetzelfde.
    Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe of wat ik moet doen?

Bijdrager
    michelvdb
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.