19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    NOUD37

iMac is niet af te sluiten

Mijn imac met leopard is niet op de reguliere manier af te sluiten. Er verschijnt dan een mededeling in de trant van : kan niet afsluiten want safari of welk programma dan ook dat openstaat kan niet afgesloten worden . Probeer een geforceerde stop. Maar niets helpt. Het enige dat helpt is de startknop een paar seconden ingedrukt houden. Herstel schijfbevoegdheden heeft ook geen effect.
    Heeft iemand een oplossing voor dit uiterst irritant probleem?

Bijdrager
    Hansi2124

Het helpt dus niet om op deze manier een programma geforceerd te stoppen?

Bijdrager
    NOUD37

Hartelijk dank voor de reactie. Safari of welk programma dan ook stopt wel maar de mac sluit niet af.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je nog iets als een externe hd aan je Mac gekoppeld?

Bijdrager
    stel maar

En als je kijkt bij activiteitenweergave is safari daar dan ook weg of staat het programma daar dan nog te draaien.

Bijdrager
    NOUD37

Op de eerste plaats hangt er een Time Capsule aan mijn imac. Ik durf niet naar een eerdere datum terug te zetten uit vrees recentere gegevens kwijt te raken.

Als ik safari forceer stop is er in activiteitenweergave van safari niets meer te zien.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je de TM eerst loskoppelt en dan je Mac probeert uit te zetten?

Bijdrager
    NOUD37

Nee Hans, dat is het niet. Ik heb SMC gereset. Dit heeft tot gevolg dat ik gewoon kan afsluiten of herstarten maar niet uitloggen. Dan slaat alles vast. Schijfbevoegdheden heeft ook niet het gewenste resultaat. Verder is de mac traag en in het bijzonder “prullenbak veilig ledigen”. Ik heb de indruk dat dit helemaal niet meer gaat. Ik stel het zeer op prijs dat je mij wilt helpen.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom niet gewoon de prullenbak legen?
    Traagheid kan vele oorzaken hebben, zoals een defecte hd of software/plugins die niet meer actueel zijn. Of een te volle hd. Of gebruik van een ‘onderhoudsprogramma’ zoals Cocktail of CleanMyMac, etc.
    Dus die opties moet je eerst allemaal even nalopen.

En heb je hetzelfde probleem als je inlogt in een nieuw account als Standaard gebruiker (zie Systeemvoorkeuren)?

Bijdrager
    NOUD37

Die problemen doen zich niet voor bij een tweede account. Het zit hem volgens mij in het programma -onderdeel dat de accounts regelt. het is maar een gok. Van alle mogelijkheden die je noemt is het in mijn geval onmogelijk ofwel zeer onwaarschijnlijk.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je geen programma open hebt staan, kan je dan wel gewoon je Mac uitzetten met de toetscombinatie [control] [dvd-uitwerptoets]?

Inactief
    Anoniem

Wat ook wel eens helpt om te kijken wat de oorzaak is, is een andere gebruiker aanmaken en kijken of de problemen er dan nog steeds zijn.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat ook wel helpt, is om het bovenstaande te lezen:

Hansi2124 op 25 januari 2012

En heb je hetzelfde probleem als je inlogt in een nieuw account als Standaard gebruiker (zie Systeemvoorkeuren)?

:grin:

Inactief
    Anoniem

:oops:

Bijdrager
    essiw

edit: nvm

Bijdrager
    NOUD37

Alle problemen zijn opgelast d.m.v. Time Machine

Dank voor alle belangstelling en hulp.

Bijdrager
    Hansi2124

Welke files heb je dan teruggezet?

Bijdrager
    SunKeeper

Welk lasapparaat heb je dan gebruikt?

Bijdrager
    NOUD37

Ik heb het hele systeem en alle bestanden van een half jaar geleden teruggezet. Daarvoor wordt een externe harde schijf gebruikt die met Time Machine verbonden is. Was zeer terughoudend om dat te doen i.v.m. mogelijk gegevensverlies maar niets van dat alles. Een aanrader.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.