7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vogel

iMac-iPod-iBook, kan het syncen makkelijker?

Ik gebruik nu een tijdje Senuti om alles wat ik op m’n iMac in iTunes heb gezet, via m’n iPod naar m’n iBook te krijgen. oP de iPod wil ik dezelfde nummers, op de twee computers ook. Later wil ik misschien alles handmatig gaan verdelen, maar daar ben ik nu te lui voor.
    Er is echter een probleempje.
    Als ik, bijvoorbeeld, mijn vers op de iPod geimporteerde nummers over wil zetten naar m’n iBook, dan worden de nummers wel keurig naar iTunes gekopieerd, maar verdwijnen ze van de iPod. Ik moet dan weer een synchronisatie sessie met iTunes uitvoeren en vraag me nu dus af of het niet op een nog makkelijker manier kan.

Moderator
    unSOUND

Je moet eigenlijk je iPod niet gebruiken als verbinding tussen beide Macs, je zou eigenlijk de 2 Macs gewoon af en toe aan elkaar moeten gooien ( via Ethernet of FireWire ), en dan de 2 bibliotheken syncen…

Bijdrager
    vogel

Even kijken of ik het goed snap.
    iBook aan iMac hangen, opstarten met appeltje-T, dan het nieuwe album naar de gewenste computer kopieren in de finder en de iTunes library files mee verplaatsen en vervangen op de computer die gesynced moet worden.
    Welke library file is eigenlijk verantwoordelijk voor de bieb? Ik vind een library, een music.library.xml en een mapje met volgens mij oude libraries.

Bijdrager
    earnst jelke

Het is waarschijnlijk handiger om een netwerk-kabeltje te gebruiken.

Bijdrager
    vogel

Kabeltje moet ik kopen. Het kan ook via AirPort, er kan zoveel. Ik vroeg me alleen af of je dit het makkelijkste via de finder doet, of dat iTunes ook een synchroniseerfunctie heeft tussen computers.
    (Voordat iemand over machtigingen begint, mijn bibliotheek is vooral opgebouwd uit eigen cd’s en niet af iTMS afkomstige downloads.)

Bijdrager
    mbaert

Kun je beide computers niet gewoon aan een router koppelen? Ik neem aan dat je die hebt. Dan kun je ze gewoon via die manier benaderen. dit is misschien ook wat earnst jelke bedoelt. Is wel de makkelijkste manier. Of anders eerst via externe harde schijf mode van je iPod overzetten?

Bijdrager
    vogel

Nee, ze zitten niet aan een router. Ik heb toch maar twee computers en hoef wat mij betreft niet draadloos met m’n laptopje te internetten. [size=7:3eb4ac0e7a]Zolang ik hier nog kan aftappen op onbeveiligde netwerken. Moeten die sukkels maar eens leren hoe je de boel dicht kan spijkeren.[/size:3eb4ac0e7a]
    Maar ze zien elkaar wel in een een-op-een situatie.
    Punt is dat ik steeds vergeet wat ik op de ene computer heb toegevoegd. Een syncfunctie in iTunes zelf zou dan heel handig zijn, net zoiets als iSync doet met je telefoon en andersom.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.