17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    ramrod

IMac , interne SSD uitbreiden of …

Hi,

Ik heb een IMac , 27″ van eind 2013 , I7 , met 24Gb werkgeheugen en 2048mb video kaart en een SSD van 256Gb .

Is het mogelijk om de interne SSD uit te breiden heb een aantal video projecten en de SSD is dan zo vol …. , zo ja enig idee wat hier van de kosten zijn , natuurlijk afhankelijk van de grote van de SSD kaart , is dit zelf te doen ?

Is het een goede optie om als alternatief eventueel een externe SSD te nemen en deze via een Thunderbolt poort aan te sluiten , iemand hier ervaring mee ? Wat zijn de eventuele nadelen/voordelen tegenover een grotere interne SSD ?

Thx

Bijdrager
    computer space

In een iMac kan toch ook een gewone 3,5 inch HD. Gooi daar lekker een WD Black oid in. Voor videofiles zijn HD’s prima, zeker de supersnelle. Die buffelen gewoon 200MB/s heen en weer, ook bij files die groter zijn dan op je SSD passen.
    Maar 2 HD’s in Thunderbolt kastje in Raid 0 is natuurlijk nog lekkerder.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  computer space.

Bijdrager
    ramrod

Sorry maar dat was de vraag niet ….

Bijdrager
    penseel

Zie hier hoe je het moet doen als je zeer handig bent. https://www.ifixit.com/Device/iMac_Intel_27%22_EMC_2639

Bijdrager
    ramrod

Dank voor de link, , maar als ik het zo zie ga ik het maar niet zelf doen ….

Denk dat de beste optie eventueel is om het uit te besteden , wat natuurlijk weer flink extra € gaat kosten , of een externe SSD via Thunderbolt .

Bijdrager
    flierefluiter

Volgens mijn info niet zo duur hoor. 40-50 euro ongeveer. Dat zou ik al kwijt zijn als ik eerst het juiste gereedschap zou moeten aanschaffen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  flierefluiter.

Bijdrager
    ramrod

> Volgens mijn info niet zo duur hoor. 40-50 euro ongeveer

Als jij een betrouwbaar adres hebt die het voor dat bedrag wil doen hoor ik het graag van je .

Bijdrager
    Eprom

Ik heb zelf een SSD in mijn 27″ iMac uit 2011 ingebouwd. Met de video’s die overal op internet te vinden zijn is het heel goed te doen, ALS je tenminste goed gereedschap gebruikt! (ik heb een OWC gereedschap setje gekocht)
    Ik loshalen van het beeldscherm van een 2013 iMac is wat lastiger, maar als je voorzichtig bent is dit best te doen.

Bijdrager
    flierefluiter

@ramrod
    Bij Mycom in Tilburg kostte het plaatsen van een 1TB ssd schijf in mijn iMac uit 2011 welgeteld 40 euro. Gereedschap setje was al duurder voor me.

Bijdrager
    PBE

@flierefluiter
    Vreemd, ik overweeg ook deze optie maar op de Mycom website staat van €74,99…

Bijdrager
    TheBigZ
    ramrod op 06 oktober 2015

Is het een goede optie om als alternatief eventueel een externe SSD te nemen en deze via een Thunderbolt poort aan te sluiten , iemand hier ervaring mee ?

Ja.

Externe behuizing met tunderbolt voor 2,5 SSD

Thunderbolt external drive encolsure ?

Snelheid externe SSD USB 3.0

Bijdrager
    ramrod

Thx , zal me er eens verder in verdiepen , MyCom een mail gestuurd voor een prijs opgaaf .

Bijdrager
    PBE

@ramrod
    Wil je ons op de hoogte houden als je een prijsindicatie hebt?

Bijdrager
    ramrod

Ok

Bijdrager
    Soulshaker

Bijdrager
    ramrod

Ze blijven blijkbaar gewoon open , maar of het verstandig is om nu mn IMac daar te brengen ….

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  ramrod.

Bijdrager
    Soulshaker

Inderdaad . stel dat je mac in 1 van hun shops staat op het moment van faillissement.
    Dan verzegelen ze de boel. En kan je zelfs je imac niet meer ophalen.

Misschien dat je bij deze mensen langs kunt gaan.
    http://www.macrepair.nl/Shop/nl/page/176.aspx

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.