3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    simonkossen

iMac interne microfoon werkt niet meer

Op 25 september 2017 een schone installatie uitgevoerd van Mac OS High Sierra op mijn iMac 27 Inch Retina 2017.
    Bij toeval gaf kort daarna mijn 3Tb Fusiondrive de geest, deze is vervangen door Card-Services.
    Door deze storing heb ik niet kunnen controleren of alles naar behoren werkte.

Na reparatie mijn iMac helemaal opgetuigd en hij werkte weer naar behoren
    Echter 1 item gaf problemen, bij gebruik van Skype merkte ik dat de interne microfoon niet meer werkte.
    Alle Apps die de interne microfoon gebruiken gecontroleerd, bij allen hetzelfde resultaat.

De volgende acties heb ik ondernomen: reset NVRAM/SMC, toets D -> ok├ę, veilige modus->ok├ę, Etrecheck->ok├ę, Mac OS opnieuw ge├»nstalleerd.
    De interne microfoon bleef uit.
    Ik heb een Logitech HD Pro Webcam C920 aangesloten, hiervan werkte de microfoon wel.

Daar de interne microfoon wel werkte onder Mac OS Sierra en ik door de defecte fusiondrive niet heb kunnen controleren of de microfoon werkte onder Mac OS High Sierra zit ik met een probleem.

Ik kan nu niet nagaan of de storing een bug is in Mac OS High Sierra of een gevolg is van de reparatie.
    Vraag, hebben meer gebruikers dit probleem

Bijdrager
    r.heijma

Staat je microfoon wel aangegeven als je met Alt ingedrukt het luidspreker symbool aanklikt? Daar kun je namelijk naast de audio output ook de audio input kiezen.

Bijdrager
    MrBelloNLD

dan zou ik z.s.m. je reparateur eventjes contacten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.