9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    FanguJoe

iMac Intel wil niet meer sluimeren

Mijn iMac Intel wil niet meer in de sluimerstand. Ik heb de laatste versie van Diskwarrior er doorheen gehaald, maar geen verbetering. Opgestart vanaf mijn installatiedisk doet ie vreemd:
    Kan heel moeilijk een taal kiezen om het volgende scherm te krijgen, soms loopt ie meteen al vast.
    En als dit lukt en ik open Schijfhulp dan kan ik geen van de vier mogelijkheden (oa herstel en repareer bevoegdheden en herstel volume) aanklikken, dwz er gebeurt niets, hij is vastgelopen.
    Eén keer is het me gelukt om controle volume aan te klikken en hij gaf aan dat het volume Mac (mijn HD) moest worden hersteld.
    Vooral het feit dat ik, wanneer opgestart vanf mijn installatiedisk, bij het eerste scherm (taalkeuze) al zoveel problemen heb baart me zorgen.
    Iemand een idee????

PS: systeemversie 10.4.10 en de laatste security-update

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb wel een idee voor je: zo snel mogelijk een backup maken!

Bijdrager
    FanguJoe

Ok, maar wat denk je dat er aan de hand is?

Bijdrager
    ragoooon

Volgens mij is je harde schijf zo goed als stuk. Laat de hardware test (via je meegeleverde DVD) eens lopen en kijk of die iets aangeeft.

Bijdrager
    Brent146
    ”ragoooon”

Volgens mij is je harde schijf zo goed als stuk. Laat de hardware test (via je meegeleverde DVD) eens lopen en kijk of die iets aangeeft.

Zou ik ook doen, een hardware-test. Zorg dat alle externe apparaten zijn losgekoppeld (uitgezonderd muis en toetsenbord). Als er een ethernet-kabel is ingeplugd, trek je deze ook uit. Dan Mac OS X Install Disc 1 in je Mac steken. Je Mac herstarten met de “d-toets” ingedrukt. (Indrukken vanaf je mac uit is en natuurlijk voor hij weer opstart.)

Bijdrager
    FanguJoe

Vreemd, vreemd.
    Ik doe de hardware test die Brent me aanraadt.Maar bij het eerste scherm, dat van de taalkeuze, kan ik niet scrollen met de muis, alleen met de pijltoetsen. De hardware test geeft aan dat er geen problemen zijn aangetroffen. Ik wil nu met de muis “uitgebreide test” aanvinken maar dat gaat niet. Ik installeer een andere muis en ja hoor, geen probleem.
    Ik probeer of de computer met de andere muis in de sluimerstand wil en ja, het lukt. Ik sluit nu één voor één de er uitgetrokken kabels weer aan en controleer steeds of ie nog in de sluimerstand wil. En bij de laatste usb kabel, die van onlangs aangeschafte Transcend cardreader, wil hij weer niet in de sluimerstand. Ik begrijp hier echt helemaal niets van, eerst problemen met de muis zoals achteraf blijkt en dan met de cardreader. Wie veroorzaakt nu het probleem?
    Voorlopig hoop ik dat het probleem verder uitblijft maar begrijpen is wat anders.

Bijdrager
    tommy666

er zijn nogal veel problemen geweest met externe USB-apparaten,het zou dus goed aan allebei kunnen liggen:P

Bijdrager
    Brent146

Dan zijn het je muis en de cardreader, maar ik zou het vreemd vinden dat je door een muis niet in sluimerstand kan…

Bijdrager
    FanguJoe

Het zal de cardreader wel zijn die er voor zorgt dat de problemen beginnen en niet alleen de muis.
    Bedankt voor het meedenken en oplossingen verzinnen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.