7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Xani

iMac intel start niet meer op

Howdi!

Zat ik net Bootcamp te proberen, bleef m’n iMac maar rebooten nadat Windows z’n installatiebestandjes had gekopieerd. Vervolgens zet ik de iMac uit en met linkermuisknop ingedrukt houdend start ik op, opdat de windows cd uitgespuugd wordt.

Nu blijkt dat de iMac in de veronderstelling is dat er geen HD meer inzit, ik krijg een mapje knipperend in het witte beginscherm, waar normaalgesproken het kleine blauwe balkje verschijnt.

De imac-installatieCD biedt ook geen uitkomst, want daar kan ik simpelweg geen bestemmingsschijf ingeven. Ook met de disc-utility kan ik niks formateren/erasen/fixen of whatever.

Heeft iemand enig idee hoe ik weer grip op m’n machine kan krijgen?

Thnx voor de reacties,

Xani.

Bijdrager
    iDog

Opstarten met je windows disk en dan je hd formatteren als fat32 ? Vervolgens rebooten en dan met os x bootschijf proberen om zo weer met de disk utility zien of je je hd weer kunt wissen/partitioneren.

Bijdrager
    tulipan

Misschien een stomme vraag.. nadat je bootcamp hebt gebruikt..cd hebt gebrand.. en je opnieuw opstart om windows te installeren… heb je toen de eerste partitie die in het lijstje stond geselecteerd om windows op te installeren??? zo ja dan heb je of je bootmanager partitie overschreven of je mac osx partitie….
    OSX herinstalleren vanaf de DVD is dan je enige oplossing :(

Bijdrager
    Caddy

daar d8 ik idd ook al aan.
    misschien bootmanager overschreven.
    Ik zou de Mac-osx cd , dvd erin douwen en hem daar vanaf booten.

Had het zelfde ook een keer met FreeBSD gedaan :S maar kon uiteindelijk
    met Disk Utility alles weer op orde brengen.

Denk wel dat je alles kwijt zult zijn:(

Bijdrager
    Xani

Hmja, idd met windowsinstaller de partitie verwijderd en zie daar, nu werd de schijf zichtbaar in de MacOSX installer. Helaas moest alles gewist worden, maargoed, ik zie het maar als een leerproces, ookal was de term, Read the fuckin manual, mij al langer bekend:)

Bedankt voor de snelle reacties!

Ps. Idd, was ik zo slim om gewoon de hele schijf als partitie de gebruiken voor windows, ik was namelijk in de veronderstelling dat bootcamp al een partitie had aangemaakt, maar dat zal ik straks in de manual wel lezen:D

Thx, ciao!

Bijdrager
    tulipan

Haha, soms gaat het inderdaad niet helemaal zoals je gehoopt had.. en een backup maken van je bestanden is ook altijd een goede zet voordat je aan dit soort acties begint.
    Lees gewoon de manual nog een keer door of nog beter print m uit:-)
    Aan de ene kant ben ik blij met bootcamp (nu hoef ik niet steeds mn werklaptop naar huis te zeulen om vanuit huis te kunnen werken) maar aan de andere kant…. microsoft op een MB Pro voelt gewoon niet goed :P

Bijdrager
    Xani

Manual geprint en blijkt dat ik nog achterlijker ben dan het in eerste instantie leek;) Maargoed, het werkt!

Te grappig gezicht, windhoos op een imac;)

Tschuss!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.