18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Anoniem

iMac Intel dualscreen

Ik heb al even gezocht, maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden, dus hier mijn vraag.
    Over een paar maanden, als Leopard en CS3 uit zijn, wil ik een iMac Intel gaan kopen, dan is mijn PowerBook meer dan 3 jaar oud, en ben ik wel toe aan wat nieuws vind ik zelf.

Echter, ik heb een Dell 20″ breedbeeld TFT scherm, met DVI aansluiting, kan die worden aangesloten op een iMac? Dan bedoel ik niet dat hij mirroring gebruikt, maar dat je echt alletwee de schermen effectief kunt gebruiken.

Dat bepaalt namelijk de overweging of ik een 17″ of 20″ iMac koop, als het scherm niet te gebruiken is koop ik een 20″ en verkoop ik het scherm, als het scherm wel te gebruiken is, koop ik een 17″ en gebruik ik beide schermen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    bobdebouwer

Dit komt letterlijk vanaf de apple site:

Pixels in overvloed

iMac past overal in huis, maar is flexibel genoeg om zich ook op kantoor thuis te voelen. Op alle drie de iMac-modellen kun je een tweede beeldscherm gebruiken die je naast synchrone weergave van het eerste beeldscherm ook kunt gebruiken in de modus voor uitgebreid bureaublad. Op de mini-DVI-poort kun je een DVI-beeldscherm, VGA-scherm, VGA-projector en S-video- en composite-apparatuur aansluiten, mits je over de juiste adapter beschikt (afzonderlijk verkrijgbaar). Stel je voor hoe je Aperture kunt draaien met een 23-inch Apple Cinema HD Display gekoppeld aan je 24-inch iMac. Zie je het voor je?

Het staat er dus gewoon.

:D

Bijdrager
    MedahOSX

Dat werkt inderdaad, zeer goed zelfs. Ik heb zelf een cinema display op mn imac c2d en dat gaat prima.
    Wel even een mini-dvi naar dvi adaptertje erbij kopen a 19 euro.

Bijdrager
    bobdebouwer

En ik raad je trouwens wel aan om voor die 20 inch iMac te gaan.
    Het scherm van die 20″ is vele male beter dan de 17″.
    Betere inkijkhoek en helderheid. Ik denk dat dat echt spijt gaat krijgen als je die 17″ neemt.
    En zo te lezen heb je ook het geld voor een 20″. Dus ga ook echt voor die 20″, daar krijg je geen spijt van.

:D

Bijdrager
    foobar

Twee schermen van gelijke grootte lijkt me sowieso fijner werken:)

Bijdrager
    MedahOSX

Ja, alleen passen ze helaas kwa design niet echt bij elkaar. Vind het er echt niet uitzien, vooral ook omdat de cinema display veel lager staart en de imac scherm hoger staat door de “imac-baard”

Ok, je hebt dus de Dell, zag ik later pas, maar waarschijnlijk idem dito.

Anoniem

Tsja, ik denk niet dat twee keer een 20″ echt goed op mijn bureau gaat passen, maar het is fijn te weten dat het kan, stom dat ik het niet gevonden heb op de Apple site dan :mrgreen:

Bijdrager
    foobar

ach, als 17″ plus 20″ past, dan past 20+20 ook wel!:P
    bovendien zonde om het niet te doen!

Anoniem

Haha, ja eigenlijk wel he :evil: En dan neem ik ook meteen een 256 MB videokaart… :P

Bijdrager
    mac lover

always apple… en als het kan de 20” want die is vele malen mooier en beter (zie andere posts)

als ik zou moeten kiezen tussen een 17” nu kopen of 20” en nog een paar maand sparen wist ik het wel… nog even sparen en zo groot mogelijk

Anoniem

Nou, het moet maar dan he, een 20″:P

Zoiets word het dan:
    iMac 20″, 2 GB RAM, 250GB harddisk, 256 MB videokaart.

(kan bijna niet wachten natuurlijk, maar ik weet zelf wel dat het dom is om te kopen VOORDAT Leopard en CS3 er zijn):D

Bijdrager
    foobar

Het is wel dom te kopen voordat Leopard uit is, maar CS3 maakt niet uit. Als je nu een drie jaar oude PB hebt zal je van vertraging niet zoveel merken en CS3 kan je later er ook nog opzetten.

Anoniem

Nou, ik heb met CS2 op een 20″ iMac intel met 1 GB geheugen gewerkt, en ik vind het niet vooruit te branden… En het loopt ook nogal vaak vast, omdat het onder Rosetta draait.
    En omdat CS2 de programma’s bevat die ik het meeste gebruik, vooral |nDesign en Illustrator, wacht ik liever even.

Bijdrager
    foobar

Je kan je PB er natuurlijk ook nog naast gebruiken;)
    Maar wachten is nooit verkeerd natuurlijk: er komt altijd wel weer wat nieuws…

Anoniem

Haha, ik wacht uiterlijk nog een half jaar, mijn PowerBook voldoet opzich nog wel, maar met 2 CS2 apps open heeft hij het toch behoorlijk zwaar, ookal zit er 1,25 GB RAM in.
    En die PowerBook gaat zeker niet weg, nog steeds mijn lievelings Mac :P

Bijdrager
    mac lover

alvast gefeliciteerd met je nieuwe mac!! enig idee wanneer hij komt?

Bijdrager
    tommy666
    ”Niek

Haha,ik wacht uiterlijk nog een half jaar….

Bijdrager
    foobar

@mac lover

Ik vraag me al lange tijd af: waar slaaaaat je onderschrift op?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.