10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Gothenburg

iMac intel alu geluid probleem

Hey mede OMT’ers

Ik heb een probleem met de iMac van mn ouders. Zij spelen altijd muziek af via hun iMac. Deze gaat met een 3.5mm kabel naar tup naar de versterker (Harman Kardon) Sinds vandaag geeft de iMac geen geluid meer door. Of hij speelt de muziek via de ingebouwde speakers of het geluid wordt uitgeschakeld maar het klinkt niet over de versterker. Met de zelfde kabels met mijn Macbook Pro en iPhone geprobeerd en dat ging prima. In de systeemvoorkeuren veranderd de status ook niet. Het blijft:
    Interne luidsprekers – Ingebouwde uitgang

Op mijn Macbook Pro wordt het:
    Koptelefoon – Ingebouwde uitgang

Weten jullie hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    Ashenvale

Al eens geprobeerd te isoleren naar user account? Zo nee, maak een nieuwe gebruiker aan en zie of hier het probleem ook veroorzaakt wordt. Zo kun je uitsluiten of dit een hardware issue is.

Bijdrager
    Gothenburg

Ik zie nu trouwens ook dat de optie “geluid” weg is uit de systeemvoorkeuren. Weet iemand waar ik deze weer vandaag kan toveren?

@Ashenvale
    Er is op de iMac van mijn ouders maar account. Bedoel je dat ik een gastaccount moet aanmaken en het dan opnieuw moet testen?

Bijdrager
    Yaris

Kijk eens aan de achterkant of er een rood lampje brandt in de ingang voor de koptelefoon. Indien ja… even in dat gaatje rommelen met de plug van je koptelefoon.

Bijdrager
    Ashenvale

Maak een totaal nieuw beheerder account aan in accounts. Deze kun je naderhand toch weer verwijderen. Laat automatisch inloggen aanstaan als OSX hier om vraagt. Probeer dan nog eens of het geluid werkt.

Bijdrager
    Gothenburg

@ Yaris
    Ik heb gecheckt of het het bekende rode lampje was. Geen rood licht te zien

Ik ga zometeen even een nieuw beheerdersaccount aanmaken een kijken of dat wat uitmaakt. Ik vind het alleen vreemd dat ik de optie geluid niet meer heb in de systeemvoorkeuren. Kan ik dit vanuit de pref terugslepen of moet ik dit kopieeren vanaf mijn Macbook Pro?

Moderator
    Night

Je kunt het sound prefpane [URL=http://www.4shared.com/file/91491179/f1a091bc/SoundprefPane.html]hier[/URL] downloaden.

De plaats waar hij hoort te staan is:
    HD –> System –> Library –> PrefPanes

Bijdrager
    Gothenburg

@ Night
    Thanks! Het icoon en de instellingen zijn weer terug:)

Bijdrager
    Gothenburg
    ”Ashenvale”

Maak een totaal nieuw beheerder account aan in accounts. Deze kun je naderhand toch weer verwijderen. Laat automatisch inloggen aanstaan als OSX hier om vraagt. Probeer dan nog eens of het geluid werkt.

Je advies opgevolgd en helaas geen resultaat. Het geluid blijft afgespeeld worden door de ingebouwde speakers. In de systeemvoorkeuren ook geen verandering. Er blijft ingebouwde speakers staan. Maandag maar een bellen met een APR:( Volgens mij heb ik nu toch wel alles geprobeerd. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is een clean install maar het wordt nu wel erg aannemelijk dat het een hardware issue is. Klote dat alle poorten vastzitten op het Logicboard. Ik hoop niet dat het een dure grap wordt:( De goedkoopste oplossing is bijna om een externe geluidskaart te kopen de muziek hierover te gooien

Bijdrager
    Fonzie

Wat was de conclusie van de APR? Ik zit op dit moment met het zelfde probleem… :?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.