8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

IMac Intel 2007 kapot?

Gisterenavond liep deze iMac vast tijdens het uit schermbeveiligingsmodus te komen.
    Toen ik ‘m vanochtend gewoon wilde opstarten kreeg ik een mapje met vraagteken op mijn scherm. De installatieCD (10.4) opgestart vanaf een externe CD drive -ingebouwde is kapot- ziet geeneens een schijf om eventueel te proberen herstellen. InstallatieCD Snow Leopard en schijf DiskWarrior worden via de c-toets ook niet opgestart. Ten einde raad nu. Misschien een andere iMac gebruiken en in FireWire modus deze 2007 iMac proberen aan te koppelen? Maar als de installatieCD al geen schijf kan vinden….

Bijkomend probleem is dat de externe HD die aan deze iMac staat gekoppeld ook ineens de geest heeft gegeven Dus al mijn back-up is ook ineens naar de knoppen. Voor zover ik weet is er geen stroomstoring geweest. Dus dat is niet de reden.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het lijkt me gewoon dat je HD kapot is. Erg jammer, maar een nieuwe is niet zo duur. En een datarecovery bedrijf kan natuurlijk (meestal) altijd je data herstellen.

Bijdrager
    mbaert
    Waffle op 15 augustus 2010

Het lijkt me gewoon dat je HD kapot is. Erg jammer, maar een nieuwe is niet zo duur. En een datarecovery bedrijf kan natuurlijk (meestal) altijd je data herstellen.

Is het de moeite waard en is zo’n nieuwe HD makkelijk zelf in te bouwen? De data is niet zo’n probleem. Daar staat veel van op een andere externe HD. Wel de emails op 3 accounts denk ik.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het is wel moeilijker dan het vroeger (tot 2005) was, maar heel moeilijk is het nu ook niet.
    Hier kan je instructies vinden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een andere manier om je interne disk te herstellen (hopelijk):
    Start op in single user mode (Apple-S)
    Als de prompt verschijnt, typ dan in: fsck -y gevolgd door return
    En daarna: reboot gevolgd door return

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hendrik, opstarten in de Single User modus gaat moeilijk als de HD niet herkent wordt.

Bijdrager
    Bianco

zo moeilijk is dat vervangen van je HD niet, het kan zelfs (Als je een beetje handig bent) zonder draden of stekkers los te maken.

Deze tutorial vind ik beter trouwens:
    tutorial Imac HD vervangen

Bijdrager
    mbaert
    Bianco op 15 augustus 2010

zo moeilijk is dat vervangen van je HD niet, het kan zelfs (Als je een beetje handig bent) zonder draden of stekkers los te maken.
    Deze tutorial vind ik beter trouwens:
    tutorial Imac HD vervangen

Misschien beter voor een nieuwe, maar de andere is de juiste iMac. Dus lijkt me handiger die te gebruiken.:smile:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.