10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin

Imac Intel 10.4.8 wil niet uit.

Ik heb een Imac Intel 20″. Als ik de Imac wel herstarten of wil uitzetten is dit altijd een langdurig proces.
    Nadat alle programma’s zijn afgesloten en vooral de CS2 app’s geforceerd zijn gestopt. Krijg ik een blauw scherm met van die draaiende streepkes. Dit scherm blijft en gaat niet weg ook niet na 1 of 2 uur. Het enige wat dan rest is de aan en uit knop ingedrukt houden.
    Weet iemand wat ik hier aan kan doen of is dit normaal voor een intel mac.

Bijdrager
    computer space

Begin eens met de nieuwe update. Wellicht verhelpt die een aantal bugz.

Bijdrager
    dimitrihorst

hoi heb sinds kort precies hetzelfde probleem, ik heb de laatste update geinstalleerd, maar dat mocht bij mij niet helpen.

als ik de mac wil uitschakelen dan verdwijnen alle iconen van mijn beeld en heb alleen nog de achtergrond. ( en dan na geruime tijd zet ik hem maar met de knop aan de achterkant uit.

ik ben pas sinds een half jaar een mac gebruiker en heb nog niet veel verstand van de mac, maar wil dit toch wel graag oplossen.

ik heb trouwens een imac 20″ core 2 duo 1GB 667 MHz :(

Bijdrager
    wiert

Ik heb het ook met mijn IMAC core2duo 17 gehad

Er was een onderwerp over: “herstart of zetuit button werkt niet

oplossing was: caches legen en startup items verwijderen

Bijdrager
    JeePee

Nu met de nieuwe 10.4.9 is het een aanrader (altijd overigens) om de ComboUpdater 10.4.9 te downloaden en deze er overheen te installeren. Vaak verhelpt dit problemen.
    Zorg er ook voor dat je alle randapparatuur hebt losgekoppeld, ook externe harde schijven en alle programma’s hebt afgesloten.
    Voor een update is een goede backup ook een aanrader (altijd handig) en je kunt er ook voor kiezen om een weekje te wachten met een update en dit forum en MacFixit.com in de gaten te houden. 8)

Een bijkomend voordeel van de ComboUpdater is dat je, mocht je een keer een Schone Installatie of een Archiveer en installeer moeten/willen doen, je in één keer up-to-date bent. De Combo werkt je direct naar 10.4.9, in plaats van alle losse stapjes.:D

Bijdrager
    dimitrihorst

hallo allen,

hoe kan ik dan de cache legen, want zoals ik al zei ben redelijk nieuw in het hele mac gebeuren

groeten

Bijdrager
    petitmal

cocktail downloaden: http://www.maintain.se/cocktail/

is demo met tien launches.

opstarten: onder ‘system’ > scripts> all

onder ‘pilot’ selecteren wat je nodig acht oa ‘clean caches’.

k ken geen andere methode binnen standaard OSX

Bijdrager
    JeePee

In plaats van naar het betaalde Cocktail kun je ook naar het gratis Onyx kijken, mocht je persé die caches willen wissen.:D

Bijdrager
    dimitrihorst

ok bedankt voor de tip ga het zo gelijk even proberen.

zal mijn bevindingen straks posten.

Bijdrager
    erwin

Vorige week de Combo Update geinstalleerd. Tot dusver lijkt het te werken.
    Hij gaat keurig uit en weer aan zoals het hoort 8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.