8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ruudpop

imac instellen

hallo allemaal
    ik heb net de nieuwe imac gekocht 24 inch voor ons verzorginghuis waar ik de bewoners wil laten kennis maken met internet waarbij ze ook kunnen msnen met vere familie
    nou heb ik voor de imac gekozen voor zijn stabiele os, groot en helder scherm en de beveiling opties
    over dit laatste heb ik dus een vraag eigenlijk 2
    ik wil graag dat de pc nadat deze is uitgezet weer naar de toestand gaat waarin ik hem heb geconfigureerd is dit mogelijk
    hoe kan ik dingen beperken zoals het installeren van software

alvast bedankt

Geblokkeerd
    Breuf

Hier heeft TS natuurlijk niks aan. Een verzorgingshuis is wezenljk iets anders dan een weeshuis zelfs als de te verzorgen personen allemaal wees zijn.

Breuf

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Ik zou zorgen dat hij niet gewijzigd kan worden.
    1. Maak een account aan en zorg dat “Allow user to administer this computer” niet aangevinkt is
    2. Klik op parental controls en kies Finder en System, klik configure
    3. Stel de Simple Finder in
    4. Beperk evt nog meer, bv de programma’s waarmee men kan werken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”mstegink”

Ik zou zorgen dat hij niet gewijzigd kan worden.
    1. Maak een account aan en zorg dat “Allow user to administer this computer” niet aangevinkt is

Het helpt misschien ook om de computer op Nederlands te zetten, zodat het voor de mensen in het verzorgingstehuis waarschijnlijk wat makkelijker zal zijn om ermee te werken;)

Afgezien hiervan denk ik dat dat inderdaad de makkelijkste oplossing is om uit te voeren. Je zou ook bij de computer een bordje kunnen plaatsen met het verzoek om uit te loggen na gebruik (geef duidelijke instructies op het bordje), of misschien een AppleScript maken om de gebruiker automatisch uit te loggen na (bijvoorbeeld) tien minuten inactiviteit. Wanneer namelijk uitgelogd en weer ingelogd wordt, staat alles weer in de “beginstand”.

Geblokkeerd

Oh, zijn het Nederlanders? :innocent:

Bijdrager
    ruudpop

bedankt een ieder voor de nu gegeven antwoorden
    hier kom ik al een stuk verder mee
    ook met de duidelijke uitleg van 1984
    de pc staat op nl voor de bewoners ander snappen ze het helemaal niet meer
    en als ze dan uitloggen dan blijven er geen sporen meer achter van diegene die er laatst op heeft gezeten????

en ik ga met het bovenstaande aan de gang

Geblokkeerd

Geen garanties voor sporen op het toetsenbord en de muis…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.