5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    sgrhill

[Opgelost] iMac inloggen op Windows alleen als Gast

Heey,

Wanneer ik met de iMac (Yosemite) wil inloggen op mijn Win-machine (Win10), lukt het inloggen  alleen maar als Gast. Ik kan op geen enkele manier inloggen als Geregistreerde gebruiker. Bij elke poging zie ik het ‘nee-schud’ inlogvenster.

Ik log altijd in met smb://<gebruikersnaam> en deze gebruikersnaam staat al ingevuld in het inlogvenster. Vervolgens kies ik voor Geregistreerde gebruiker. Aangezien de Windowsmachine geen inlog-wachtwoord heeft, voer ik in het invoerveld Wachtwoord niets in. Met deze instellingen kan ik niet inloggen.

Wanneer ik kies voor Gast, dan lukt het inloggen wel.

Wie weet wat er fout gaat?

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    tarun

Die Win-machine is NTFS-geformatteerd. Een Mac kan dat format alleen lezen. Dat zal een deel van de verklaring zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, NTFS heeft niks mee te maken. Want dat ‘lees & schrijfwerk’ wordt gewoon door Windows verzorgd, niet door een netwerkprotocol.

Bijdrager
    Maurits

macOS heeft ook voor sommige diensten dat als het wachtwoord leeg is de dienst niet werkt (b.v. ssh). Ik zou dus een (eenvoudig) wachtwoord kiezen op de PC en opnieuw proberen.

Bijdrager
    sgrhill

Dank je Maurits! Het probleem is inderdaad opgelost na het toepassen van een wachtwoord op de Win-machine!

Ik lees dat ssh belangrijk is voor de beveiliging in de communicatie tussen verschillende systemen. Ik vraag me af of ook andere diensten uitgeschakeld worden, wanneer er geen wachtwoord is ingesteld bij de zendende of ontvangende systemen in een netwerk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.