21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    brabant

iMac in coma. Wat nu?

Luitjes,

nu heb ik het echt voor elkaar. Mijn platte 20′ iMac (witte) start niet meer op terwijl er nog wel een cd in zit.
    Het scherm blijft grijs, de muis beweegt wel, maar het toetsenbord reageert niet. Ook komt geen apple logo meer in beeld.
    (Ik was bezig met cd windoos cd voor bootcamp)

Kan ik de cd er uit krijgen? Hoe? Openmaken?

graag raad

marcel

Bijdrager
    ajv

hmm

Dit probleem heb ik ook.. :(
    Ik was bootcamp aan het installeren op mijn iMac (witte intel)
    En toen moest hij herstarten om verder te gaan met installatie van xp, en daarna doet hij niks meer.
    Ik heb na een aantal keer herstarten de xp-cd eruit gekregen door voordat het grijze scherm komt de eject ingedrukt te houden.

Ik heb al geprobeerd in de target mode op te starten, maar meer als het grijze scherm krijg ik niet.
    Met de option ingedrukt opstarten krijg ik wel de muis te zien, maar die kan ik na een 20tal seconden niet meer bewegen.
    Installatie cd van Leopard al geprobeerd, maar daar reageert hij ook niet op..
    PRAM ookal gereset, steeds geen resultaat.

Ik ben bang dat ik nu dus een clean install moet doen? Maar hoe?

@brabant
    heb je een draadloos toetsenbord of 1 met een snoertje?

mvg,

Arjan

Bijdrager
    brabant

Ik hen eeen snoertje aan het toetsenbord.
    Ik ga even wat uitproberen of de uitwerpknop werkt

Bijdrager
    BG

ik zou even herstarten met de muisknop ingedrukt…

Bijdrager
    brabant

Uitwerpknop werkte goed.
    Leopard dvd erin en herstarten dus.

Dacht ik maar niets gebeurt er. het scherm blijft grijs zonder logo. Wat nu???

Bijdrager
    ajv

Dat probleem heb ik ook :cry:

Inactief
    Anoniem

start eens op met alt (option toets) ingedrukt, duw de dvd erin, selecteer de dvd.

Bijdrager
    ajv

Al een paar geprobeerd, maar er gebeurd niks. Wel hoor je dat hij de dvd aan het lezen is, maar meer ook niet.
    Bij mij krijg je alleen de muis te zien, geen macintosh hd, en ook geen cd/dvd.
    Ik heb al geprobeerd om op te starten via een live-cd met een linux distributie erop, maar daar reageert hij ook niet op.

Bijdrager
    brabant

de alt toets heb ik geprobeerd en niets…..

Bijdrager
    wouwout

waarschijnlijk heb je in het eerste installatieonderdeel van windows xp de verkeerde schijf geselecteerd, namelijk je os x schijf. OS X opnieuw installeren is de oplossing.

Bijdrager
    ajv

Ik kon daar maar 1 partitie of schijf selecteren, ik heb wel eerder met bootcamp met windows gewerkt, en toen ging het wel goed.

Maare hoe krijg ik OS X opnieuw geinstalleerd? Hij wil niet via de installatie schijf opstarten, mbv de option toets.

:(

Bijdrager
    wouwout

bekend probleem. google eens op bootcamp grey screen. Daar vond ik o.a. het volgende
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1489437&tstart=0

waarin staat:
    After further research, I found out the my main problem was that I used Windows XP SP1. You NEED to use SP2, otherwise, this problem will occur. I figured I could just upgrade later, but nope, you need a native SP2 disk.

If your Mac isn’t under warranty, try this post:

http://phail.net/2008/04/10/bootcamp-windows-xp-sp1-epic-phail/

and his solution:
    http://phail.net/2008/04/13/bootcampsp1-white-screen-of-death-a-solution/

In short, you need another Leopard computer. I bet if you print out the instructions and take them to the Apple store with you, the Genius Bar will help you, they’ve always been super helpful/nice with me.

via een andere leopard mac kun je je mac weer herstellen. of terug naar de winkel!

Bijdrager
    ajv

Oke, gelukkig heb ik nog mijn MacBook met Leopard! Ik ga het eens even proberen.

Als het gelukt is zal ik het wel weer ff melden hier!

Bijdrager
    brabant

Testdisk gedraaid en de mac start weer gewoon op. alle dat behouden.
    alleen de windoos partitie is naar de kl**** maar daar kan ik mee leven. dat zetten we er wel weer een keer opnieuw op.

dank voor de gouden tip

Bijdrager
    Fred

MS software geeft vaak problemen. de simpelste dingen deugen al niet: office 2004 deed een heleboel fout en mediaplayer deed de zaak vastlopen. het blijft huilen met de pet op, danwel dweilen met de kraan open.

Bijdrager
    brabant

Fred,

volgens mij zit je in een verkeerd draadje!

Bijdrager
    ajv

Bij mij is het nog steeds niet gelukt.
    Ik heb het gedaan zoals in die link stond met testdisk enzo.
    Maar hij herkent nog steeds mijn hd niet.
    Ik kan hem nu echter wel via de dvd of mijn externe hd (met leopard) opstarten, en dan krijg je het scherm met het appeltje en daar is hij aan het laden, en dan krijgt hij een kernel panic.. :S
    Als ik hem via firewire aan mijn MacBook (iMac in target mode) dan krijgt mijn MacBook een kernel panic.

Wie weet raad? (Eventueel om de hd van m’n iMac leeg te gooien en Leopard erop nieuw op te gooien?)

Bijdrager
    ajv

Ik heb de iMac nu via de live cd van GParted opgestart, en GParted is nu als zeker 3 kwartier aan het ‘analyseren van schijven’ maar hij heeft nog steeds geen enkele schijf gevonden.

Bijdrager
    macmini

Ajv,

Hoe is dit nu afgelopen?

Bijdrager
    ajv

Ik heb uiteindelijk een nieuwe harde schijf gekocht (1TB) en daar heb ik Leopard gewoon opnieuw geinstalleerd.
    Ik heb nu via een quickport de oude (250 gb) schijf aan de iMac gekoppeld, maar dan krijg ik zodra hij ziet dat de quickport wordt aangekoppeld een kernel panic. Ik heb ook nog even geprobeerd om hem aan een windows bak te hangen, maar xp ziet hem dan, hij geeft ook de melding dat het apparaat geinstalleerd is en gebruikt kan worden, maar ik zie de harde schijf niet in deze computer verschijnen. (Ik heb wel MacDrive geinstalleerd op die machine, hij herkent en opent mijn timemachine externe schijf wel)
    Verder ben ik er nog niet aan toe gekomen vanwege een beetje tijdgebrek, en omdat de iMac het wel weer doet, is de prioriteit wat lager om die schijf weer aan de gang te krijgen. Hoewel ik er nog wel een paar documenten op heb staan die nog niet op mijn back up stonden..

Als ik van de week nog een paar uurtjes over heb ga ik nog een paar dingen proberen.

Bijdrager
    bassmac

Dus het zit niet in een of ander ram-ding op het moederbord of zoiets onbereikbaars, maar alleen op de harddisk. En die is voorlopig wel stuk, maar de mac zelf niet.
    Ben benieuwd of die HD nog te formatteren is . (misschien linux of zo?)

ps kun je als je leopard installeerd, je oude bootcamp van tiger niet laten staan?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.