One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » iMac i5, 3.1GHz probleem met fusion drive

iMac i5, 3.1GHz probleem met fusion drive

Profielfoto van Frank_R

Frank_R op 02 december 2017 #

Dag allemaal,
Ik heb een probleempje. Ik merkte dat de iMac i5, 3.1 GHz met 2tb fusion drive (sept 2016 gekocht) regelmatig zelf opnieuw opstart ivm een probleem. Vervolgens kon ik de laatste systeem update ook niet afronden. Na wat zoeken ben ik uitgekomen op Schijf-EHBO uitvoeren.

Wanneer ik dit normaal doe, krijg ik de volgende foutmelding:

Wanneer ik dit vervolgens vanaf het herstelvolume (command / R) doe om het opstartvolume te herstellen krijg ik opnieuw een foutmelding:

Klaarblijkelijk is er iets met de harde schijf / opstartvolume. Nu is de vraag wat ik moet doen om dit te herstellen.

Kan iemand helpen?

Thx!

Frank

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Images aangepast
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 02 december 2017 #

Als je een goede backup hebt: Opnieuw formatteren en MacOS installeren (en tijdens de installatie de TM backup terugzetten).

Als je DiskWarrior (HFS+ compatible) of Drive Genius (APFS compatible) hebt, kun je het eerst eens daarmee proberen.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 02 december 2017 #

Ik zou terug gaan naar de Apple dealer. Ik heb inmiddels de DERDE Fusiondrive…

Profielfoto van Frank_R

Frank_R op 03 december 2017 #

Night op 02 december 2017

Als je een goede backup hebt: Opnieuw formatteren en MacOS installeren (en tijdens de installatie de TM backup terugzetten).

@night, dank je. Bedoel je met een goede back-up eentje van voor dat de problemen ontstonden? Die heb ik namelijk niet (geen recente). Wel eentje van er na, maar ik weet niet of ik dan via time machine ook de problemen terugzet.

Thx.

Profielfoto van Frank_R

Frank_R op 06 december 2017 #

Dag allemaal,

Via command-R harde schijf gewist en install van MacOs Sierra getracht te doen. Dit duurt ongeveer 5 minuten om te installeren. Bijna bij het einde schiet de teller naar -405 seconden (tweede keer naar -5 seconden) en dan start de machine opnieuw op. Ik krijg dan de boodschap:

macOS kan niet op je computer worden geinstalleerd

Controle of herstel van opslagsysteem is mislukt.
Stop het installatieprogramma om de computer opnieuw op te starten en probeer het opnieuw.

Met er onder een knop “Herstart”.

Inmiddels 3 pogingen gedaan. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik nu moet doen? Is de fusion drive misschien kapot?

Dank, Frank

Profielfoto van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan op 06 december 2017 #

Ik vrees een beetje voor die fusion drive (of eventueel de power supply). Zou je hem niet binnen brengen waar je hem gekocht hebt om te herstellen? Hij is nog in garantie.

Over dit topic

Gestart op 02 december 2017 door Frank_R

Laatste reactie door Mac Hammer Fan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?