2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

iMac I wil niet meer starten

Sinds kort wil de iMac eerste generatie van mijn broertje niet meer opstarten. Wat hij nog weet is dat hij de computer na de vakantie starte, een map opende en sloot en toen op de harde schijf klikte. De machine bleef hangen. Elke keer als ik de Mac opnieuw probeer te starten klinkt de Apple gong, wordt het scherm zwart, dan lichtgrijs en vervolgens gebeurt er niets meer. Ik heb geprobeerd op te starten vanaf de CD waarvan ik OS 9 ge├»stalleerd heb en vanaf een aantal andere CD’s, maar het helpt niet. Ik heb ook geprobeerd het PRAM te resetten, toen het opstartgeluid voor de tweede keer had “gegongt” werd het scherm donkergrijs in plaats van lichtgrijs en gebeurde er verder niets. Toen ik daarna herstarte, stond op het grijze scherm afbeelding van een systeemmap. Opstarten van een CD geeft een systeemmap afgewisseld met een map met een vraagteken. Het gaat om een iMac I met onder ander 233 Mhz G3 processor, 2 usb poorten (geen firewire) en een CD-rom speler.

Alvast bedankt voor de hulp!
    Bor.

Bijdrager
    Sabina

Zit er misschien een kabeltje dubbel of klem?
    Ik heb ongeveer zoiets ook een keer gehad, na lang zoeken bleek het kabeltje van het toetsenbord dubbel te zitten, nadat ik dat had verholpen deed ie het gelukkig weer.

Misschien werkt het bij de iMac van je broertje ook? :?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.