4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wjend

iMac herstart zichzelf

Hallo OMT’ers.
    Ik heb een iMac 27″ Intel Core 2 Duo 3,06 GHz, late 2009. Ik draai Snow Leopard, 10.6.8

Sinds vanmiddag herstart mijn iMac zichzelf. Dat is tot nu toe zo’n 8 keer gebeurt. Het scherm wordt op rare momenten (gewoon Safari, Twitter for Mac, dat soort dingen) ineens zwart. Daarna hoor ik de gong, start de iMac weer op en kan ik verder. Na een tijdje (soms 2 minuten, soms een half uur) gebeurt hetzelfde weer. Zelf uit zetten en na een tijd weer aan zetten helpt niet. Kabel eruit trekken en weer terug stoppen ook niet. Ik weet niet of dit een hardware- of softwareprobleem is. In ieder geval is het zeer frustrerend en ben ik ook bang dat de iMac niet zo’n lang leven meer heeft.

De garantie is verlopen, want ik heb mijn model ook einde 2009 gekocht en geen AppleCare aangeschaft.

Iemand idee├źn of tips?

[EDIT] daarnet weer een restart, gong werdt onderbroken. Na een minuut ging het opstarten weer door, waarna de iMac zich bijna direct weer uitschakelde. Ik heb de stekker er uitgetrokken.

Bijdrager
    poing

kijk hier is wie weet staat er wat voor je bij http://www.onemorething.nl/community/topic/mac-start-steeds-opnieuw-op

Bijdrager
    wjend

Ik zal zo eens kijken of het aan het RAM ligt, dankjewel.

Bijdrager
    TheDutch90sKid

Ik dacht ook meteen aan het RAM geheugen. Openmaken en kijken of ze er goed in zitten (even opnieuw d’r in duwen)…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.