4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Agool

iMac herkent Sony DCL-PC6E PAL niet via FireWire

Op onze camcorder van sony staan nog een aantal films die nog overgezet moeten worden naar een pc. Het zijn babyfilms met veel emotionele waarde,
    Voorheen ging dit met een FireWire cardreader en een Windows laptop goed. Nu we een iMac hebben wordt de camcorder helaas niet herkent.
    Ik heb een FireWire 400-800 kabel welke past maar helaas zegt het systeemprofiel van iMac ” fire-wire apparaat kan niet worden weergegeven” .
    Na diverse mails en telefoontjes met Sony, Apple en de kabelleverancier en uren googlen moet ik het opgeven. Ik lees alleen op verschillende sites dat het moet werken.
    Helaas heeft onze andere laptop (Dell) helemaal geen FireWire aansluiting.
    Moet ik nu echt de dvd recorder onder het stof vandaan halen ?
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen !
    Alvast bedankt voor elke hulp.

Bijdrager
    WalterSteenvoorden

Soms dan kunnen firewire poorten opgeblazen worden, je zou eens kunnen kijken of een ander apparaat ‘m wel herkent.

In principe zou iMovie de camcorder moeten herkennen als bij de Sony het apparaat in de afspeelmodus ingeschakeld is. De bediening op de camera zou dan niet meer moeten werken bij dit model. Je zou dan in imovie het loopwerk moeten bedienen. Oude beelden hebben nog wel eens last van drop outs, dus ik zou een reinigingsbandje door de camcorder heen laten gaan alvorens de babybeelden voor het eggie over te zetten.

Ook voor het “werkend klungelen” van de firewire verbinding is het slim om een bandje te gebruiken met “minder” belangrijk materiaal.

Mocht dit niet baten er zijn talloze bedrijven die oude dv bandjes op harddrive zetten. Houd er rekening mee dat DVD recorders in MPEG2 opnemen en dat met name de kleuren van mini-dv dan minder mooi worden (voor zover mini-dv hier in goed te noemen is)

Bijdrager
    Beech

Hier staat dat het wel mogelijk is, maar je wordt er niet vrolijk van. Wellicht moet je een andere oplossing vinden, er zijn voldoende bedrijfjes die het voor je willen doen (ik heb mijn super 8 materiaal professioneel op DVD laten zetten door Smartvideo in Veldhoven. Heb even gegoogled, maar ik weet niet of ze dit werk nog doen).
    Ik heb nog een JVC uit 2000, die het wel doet, maar het resultaat is niet geweldig, zoals ook in die link hierboven beschreven wordt.

Bijdrager
    Beech

Hier nog wat informatie.

Bron.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.