12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Trollkater

iMac herkent sd kaart/usb stick niet (meer)

Als ik probeer om bestanden naar een sd kaart of usb stick te kopiëren, krijg ik constant de foutmelding “De schijf is niet op de juiste manier verwijderd” terwijl ik helemaal niets verwijderd heb. Het gevolg is uiteraard dat de bestanden niet of alleen maar deels zijn overgezet. Heb zowel de kaart als de stick meervoudig opnieuw geformatteerd maar zonder resultaat. Inmiddels krijg ik de foutmelding zelfs al bij het invoeren van de kaart/stick. Erg frustrerend. Weet iemand raad?

Bijdrager
    jesper211232

Dat gebeurd wanneer je de USB/SD kaart eruit trekt zonder hem veilig te verwijderen dit kan je doen door naar finder te gaan en op het pijltje naast de USB te klikken, daarmee werp je de USB/SD kaart er veilig uit.

Bijdrager
    Trollkater

Maar dat is het ‘m juist: ik verwijder helemaal niets. De foutmelding komt gewoon tijdens het kopiëren. Ik wordt er als het ware uitgegooid.

Geblokkeerd
    Bento

Andere USB poort geprobeerd?

Bijdrager
    Trollkater

Ja, alles geprobeerd…

Bijdrager
    Trollkater

Het rare is ook dat ik de foutmelding krijg, het kopiëren stopt, maar dat ik de kaart/stick in Finder gewoon blijf zien.

Geblokkeerd
    Bento

Ik heb dat ooit ook eens gehad met een portable diks. Ik heb deze toen op een Windows machine geformatteerd en toen was het probleem opgelost. Misschien het proberen waard.

Bijdrager
    Trollkater

Bedankt voor de tip. Heb hier geen Windows machine bij de hand, dus dat wordt iets voor later. In de tussentijd blijf ik maar hopen dat mijn computer zich bedenkt en dat kaartje toch nog accepteert. IJdele hoop, ik weet het…

Bijdrager
    fred44nl

wat zegt het schijfhulpprogramma ??

Bijdrager
    FunkyBro

Dit heb ik ook opvallend vaak, precies hetzelfde. Het ene moment niks aan de hand en dan plotseling, zonder dat ik zelf iets doe, krijg ik die melding. Terwijl de SD-kaart of USB-stick/harde schijf er nog steeds netjes in zit.. Al tijden op zoek naar een oplossing, zonder resultaat.

Bijdrager
    Trollkater

Het schijfhulpprogramma zegt niets. Heb alles meerdere keren netjes leeggehaald/geformatteerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Gek genoeg heb ik het probleem met m’n MacBook niet (heb ik net getest). Heel bizar.

Bijdrager
    iMad

Herstart en PRAM reset.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.